Dag 26 van Victoria naar Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Dag 26 van Victoria naar Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Dag 26 van Victoria naar Vancouver

03 Oktober 2017 | Canada, Vancouver

Maandag 2 oktober

Door mijn besluit van gisteravond kan ik nu heerlijk uitslapen tot half 10. Dat is ook gelukt. Mijn koffer en rugzak inpakken en dan ontbijten.

Op mijn gemak wandel ik toch weer naar de fish and chips kraam van gisteren. Nu voor een taco gevuld met verschillende soorten vis. Voor de schappelijke prijs van 5,85 dollar. Ik laat het inpakken voor een late lunch.

Bij de bushalte wachten op de juiste bus die mij naar Nanaimo ferry brengt. Dat duurt een tijdje, maar ik heb een spannend boek bij me, dus dat geeft niets.
Bij de ferry heb ik een kwartiertje voordat deze vertrekt. Ik loop met mijn 2de biljet naar de balie, maar dit is geen geldig ferrybiljet. Dus gauw naar de Greyhound balie, daar krijg ik te horen dat ik zelf nog de ferry ticket moet kopen. Dat is effe een verassing, ik dacht dat de ferry ticket er al bij zat.
Ik heb al mijn bagage bij me, dus ik blijf zitten waar ik zit en ga niet naar buiten, ondanks dat de zon schijnt. Maar ik lees mijn boek uit en laat het hier achter.

Bij de ferry haven bij Vancouver moet ik in 10 minuten een bus halen. Maar er zijn geen duidelijke bordjes waar mijn bus is. Gauw aan een balie vragen. En ik ren met heel mijn hebben en houwen naar de bus. Net op tijd. Ik word afgezet bij het station.
Daar weet ik nog precies welke bus ik moet hebben en waar ik moet uitstappen. Lijn 23 Bij Thurlow street. Dan moet ik met mijn veel te zware koffer de weg omhoog volgen. Pfffft. Echt de volgende keer een kleinere maat koffer. Ik heb veel te veel gewicht bij me. Maar voor nu moet ik nog een paar dagen sjouwen.

Bij de hostel geef ik me meteen op voor de dagtrip van dinsdag. Dat is een trip door Vancouver en een stukje natuurgebied. Bedje opmaken, en ja het is weer gelukt. Ik heb weer een lower bunk. De laatste 3 boterhammen zijn voor het avondeten. De 2 boterhammen met kaas bak ik in de koekenpan.

En, Oh ja, was ik wéér vergeten. Hier is het inclusief ontbijt. Hoef ik vanavond ook geen boodschappen te doen. Boffen.

Dit was weer een héééél spannende dag.