Dag 6 Pitztal - Reisverslag uit Mandarfen, Oostenrijk van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Dag 6 Pitztal - Reisverslag uit Mandarfen, Oostenrijk van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Dag 6 Pitztal

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg

01 Maart 2018 | Oostenrijk, Mandarfen

Donderdag 1 februari

De spierpijn is helemaal over. Joechei!!!
Er is hoge bewolking voorspeld, warmer dan gisteren min 7 graden.

We gaan naar het Pitztal. Naar het plaatsje Mandarfen.
Daar kunnen we weer door het dal langlaufen naar een eindpunt, Wiese.
De route is blauw/rood en is 20 km lang.
We vertrekken circa 11 uur. En Willem vertrekt om half 4 uit Mandarfen, waar hij iedereen onderweg oppikt tot aan het eindpunt.

De zon schijnt volop, het is weer een prachtige dag. Deze dag starten de 3 musketierinnen weer tegelijk.
Na het veelvuldig dalen oefenen de laatste dagen en mijn goede glijtechniek op de vlakke en glooiende stukken. Besluit ik alleen door te gaan.
Maar toch gaan we gelijk op. Omdat ik veel fotostops maak.

Op een gegeven moment lig ik toch ver voor ze. En kom bij een bruggetje dat verwijst naar 3 mogelijkheden om wat te eten en te drinken. Het is ondertussen circa half 1. Tijd voor de lunch.
Bij het bruggetje wacht ik op de dames. Want het is toch gezelliger om met z'n drietjes te eten.
Circa 1 uur zijn de dames er ook. En we lopen het dorpje in naar biorestaurant Stillebach. We zijn nu ongeveer op de helft.
We vinden bankjes buiten direct in het zonnetje en uit de wind.
Het is echt wárm.
Ik ga voor de fritattensuppe. Dat brengt herinneringen boven van de Oostenrijkse vakantie met Paco. Veelvuldig deze soep gegeten.

Om kwart voor 2 gaan we weer verder. Ondertussen is het bewolkt geworden en dat merk je meteen in de temperatuur.
In tegenstelling tot de afgelopen dagen, glijden we dit keer prima in de loipes en is het nu ook lekker langlaufen ipv ploeteren om vooruit te komen op de vlakke stukken.

Het is óók een rode route en er zijn een aantal pittige steile afdalingen.
Bij één afdaling val ik en schiet door naar de rand van het pad, en stort bijna de afgrond in. Ik gooi me gauw op mijn zij en lig stil. 1 ski hangt al over de rand.
FIJNE VAKANTIE??????

Behulpzame mensen helpen mij mijn ski's uit te doen.
En zodra het minder steil is, ga ik weer naar beneden. Blijven oefenen anders durf ik niet meer.
85 % van de afdalingen gaan goed. Schouderklopje Gerrie
De rest val ik en 2x doe ik mijn ski's uit voor een afdaling. Steil met S bochten. Niet te doen voor mij.

Bij een klein, hééél klein hellingkje direct met een bocht het bruggetje over. Valt Jan voor mij in een bergje sneeuw. Ik kan de bocht niet maken bang dat ik tegen Jan aan kom.
Dus ik ploeg me in de sneeuwhoop naast Jan. Zo hebben we een prachtig uitzicht op de ijspegels die aan het dak van een huisje hangen.

Ik heb me voorgenomen om om 3 uur te stoppen. Bruggetje naar de weg te zoeken en een bushalte te zoeken. Waar Willem mij straks op kan halen.
Bij het bordje nog 4 km is het 3 uur. Er is ook een bruggetje dichtbij.
Ik durf niet verder te gaan, omdat ik niet weet wanneer het volgende bruggetje komt. En of de route makkelijk blijft of nog moeilijk wordt.
Ik ben aangekomen bij het dorpje Scheibrand.

Daar zie ik verderop een Mazda garage. Daar mag ik even plassen. Ze hebben ook een koffieautomaat. Met choco creme. Lekker chocolade daar héb ik toch zin in.
Helaas de choco is op en er komt alleen maar warme melk uit.
Toch iets warms.

Vlakbij is de bushalte. Daar heb ik tijd om na te denken.
Hmmm. De bus vertrekt om half 4, pikt mensen op en rijdt door naar het eindpunt.
Zal zo rond 4 uur daar zijn. Potverdorie 4 km had ik wel in een uur kunnen doen.
Desnoods de moeilijke stijgingen en dalingen lopen.
Jammer is nu te laat Gerrie. 1 punt eraf van de dag.

Om 15:50 uur komt de bus eraan. Bij de volgende halte een km verder, staan er 4 mensen te wachten. Waaronder de andere 2 musketierinnen.
Báááálen. Ze zijn een stukje verder gegaan dan ik, terwijl ze een flink eind achter mij zaten. Ik ben daar best een beetje (veel) chagrijnig van.
1 punt eraf van de dag.

Is het een 8 geworden deze dag.

Ouwe zeur Gerrie. Hoe kun je dat nu zeggen? Het is geen wedstrijd. Het gaat erom dat je fijn gelopen hebt. En dat heb ik. Mooie omgeving.
NIET in de afgrond gestort. Meeste dalingen goed gedaan.
Schouderklopje voor mijzelf!!!!

Ja maar........ Ik had het eindpunt kunnen halen.
Ja maar......... De anderen hebben me ingehaald. Is slecht voor mijn
ego!!!
Niks ja maar..... hoor ik Janny al van boven zeggen. Stop toch eens met altijd dat ja maar.........
Wat ben je toch een zeur Gerrie. Ja Janny je hebt gelijk. Er is zoveel goed gegaan.

Hup zwemmen, naar de sauna en het bubbelbad.
Mijn wonden likken. Ik heb een blauw oog van maandag, nieuwe blauwe plekken op diverse plekken op mijn lichaam, een gekneusd stuitje.
Maar mijn favorieten douche is vrij. Met een douchekop boven m'n hoofd en 3 aan elke zijkant.
Dit is zooooo lekker om wisseldouches te nemen.
Koud, Warm haren wassen, weer koud. Dan gloei ik helemaal en ben rozig moe.

EN ik krijg Wienerschnitzel mit pommes frites. En het is een heerlijke malse schnitzel. Zááálig.

Dus toch een 10 vandaag. Hmmmm jaaa?????
Nee, toch maar een 9 1/2. Zit me toch niet lekker dat ik niet ben doorgelopen. Stom hè?

Entertainment is er ook vanavond. De Tiroler Abend. Met muziek en optreden van de plaatselijke folklore dansgroep. Dat worden mannen in lederhosen al dijen kletsend.

Maar ik ben te moe om te blijven. Verslag nog tikken en dan sssssslaaaaapen.
Al valt dat tikken nog niet mee. Mijn pols doet ondertussen hartstikke zeer. Weet niet of ik morgen op de ski's kan. Dan wordt het wandelen.
Leuk hè langlaufen????
FIJNE VAKANTIE?????? Jaaaaa zeker, ondanks alles zeker weten.

Grüssen Gerrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Mandarfen

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 139438

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: