NZ dag 8 Op weg naar Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu NZ dag 8 Op weg naar Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

NZ dag 8 Op weg naar Queenstown

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg

06 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Queenstown

zaterdag 6-2-2010

Nationale feestdag NZ. Het is Waitangi Day. Een nationale vrije dag. Jammer dan het is zaterdag.
Het wordt alleen grootst gevierd in Waitangi district.
Het is de dag dat het verdrag tussen de Engelsen en de Maori is getekend.
En de geboorte van Nieuw-Zeeland onder Brits bewind.
Het verdrag is meermaals aangevochten en zelfs nu nog lopen er rechtszaken over landverkoop/koop van de Maori's aan de Engelsen.
Maar goed, als echt land moet je natuurlijk wel een feestdag hebben.
Zeker als je nog maar zo'n jong verleden hebt als Nieuw-Zeeland.

Ik heb heerlijk geslapen, voel me uitgerust en heb honger. Goed teken.
Onze bus daarentegen blijft ziek.
Dus een locale bus brengt ons naar Queenstown. Rob vliegt vandaag naar Christchurch waar hij een andere bus gaat ophalen.
Het blijkt steeds weer dat een vakantie in en uit de bus en genieten van de scenery niets voor mij is. Ik val steeds in slaap in de bus.

Gisteren heb ik Nicole laten weten dat ik vandaag in Queenstown de canyoningswing (alternatief voor bungy jumpen) en raften wil doen.
Kan niet beiden, qua tijd. Heeft ze voor mij raften gekozen.
Nicole, foute keus. Maar in de bus lukt het om dit nog om te zetten. YEAH!!!!

Canyon swing is een vrije val van een platform hoog boven de Shotover river. Gezekerd uiteraard met een klimharnas.

Jolanda gaat ook voor een sprong. En ze kiest ervoor om zich achterover van het platform te laten vallen.
Het moeilijkste moment is om je vrijwillig van het platform af te laten vallen.
Maar ze doet het! En ze vindt het fantastisch!

In de bus daarnaar toe laten ze een filmpje zien op wat voor manieren je kunt springen.
Van 1 onderbroek (makkelijk) tot 5 onderbroeken (moeilijk). Wat dacht je dat ik zal kiezen? Ik ben al mijn shit toch al kwijt, dus who cares.
Ik ga voor 5 onderbroeken.

"Gimp boy goes ....."heet deze sprong.
Head first. Hang ik gezellig zittend boven de afgrond voor de foto. Moet ik daarna gymnastieken.
Ik moet zelf mijn benen omhoog slingeren en om het touw boven mij slaan. Duh! Dat lukt toch nog bij de 2de keer.
Dan het touw loslaten armen naar beneden langs mijn hoofd gestrekt houden. Vragen ze "Can you see the ground?"
"Yes!" En dan val ik LOODRECHT HOOFD EERST naar beneden. KICKEN!!!!!!

Ik ga zeker nog een 2de keer. Want de 1ste sprong betaal je de volle prijs 200 dollar, maar boven betaal je maar 39 dollar per sprong. Genieten!
Eerst de foto's en DVD kijken die er gemaakt is.

De 2de keer ga ik voor een salto achterover. Deze heet de flip.
Lijkt makkelijker na de 1ste sprong, maar toen hoefde ik zelf niet te springen. Nu moet ik zelf de sprong in het diepe wagen. Achterover in een flip. KICKEN!!!!!
What the heck, het is vakantie. Ik ga voor een 3de sprong.
Nu kies ik ervoor om al rennend van het platform te springen. Ook fun.
Maar na de 2 andere spectaculaire sprongen is deze een beetje tam.
De 1ste sprong was de mooiste.

Maar jullie kunnen dit nog wel eens met mij bekijken, want ik heb de DVD met filmpjes en foto's gekocht.

En Jolanda en ik hadden onze eigenste paparzzi bij ons. Jacoline heeft alles met onze eigen camera's vastgelegd.

Je kunt me daar de hele dag neerzetten met een abonnement. Ik spring wel.
Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd naar een echte bungy jump. Wie weet? Ooit eens?

Beneden in de stad drinken we nog een drankje op de goede afloop.
Genoeg relaxing voor vandaag.
Ontbijt en lunch voor morgen halen bij de supermarkt.
En dan heerlijk zwemmen in het meer.
Want man, wat is het HOT!!! Zelfs voor NZ this time of year.

Vanavond met de groep pizza eten.
Morgen en overmorgen worden zware dagen. Met 2 bergetappes te gaan.

Meer hierover later.

Groetjes Gerrie




  • 08 Februari 2010 - 09:32

    Sylvia:

    Hey Gerrie,

    Jammer dat het met de foto's niet gaat lukken maar die kom ik na je vakantie wel in je nieuwe huisje bekijken.
    Erg fijn dat je in een leuke groep terecht ben gekomen, dat maakt de vakantie zeker zo leuk!
    Vervelend dat je ziek geworden bent.
    Ik ben zelf vorige week ook goed ziek geworden, hoopte vandaag weer te kunnen gaan werken maar ben daar helaas nog niet fit genoeg voor.
    Ben gewoon vervelend van het ziek zijn, het binnen zitten en ben dus niet te genieten!
    Gelukkig heeft het bij jou maar even geduurd zodat je volop kon genieten van de 3 geweldige sprongen die je gemaakt hebt.
    Lijkt me helemaal te gek!
    Hoe diep was de val?
    Nou meid, veel plezier met de bergetappes, ik lees wel weer hoe je het overleefd hebt!

    Groetje, Sylvia


  • 08 Februari 2010 - 11:12

    Hans En Giny Beuker:

    O ja vergeten in het vorige bericht van ons , we misten je mooioe verslagen Groetjes

  • 08 Februari 2010 - 14:12

    Caroline:

    Gelukkig weer een reisverslag(en). Ik heb ze gewoon gemist, ja je went eraan! Gelukkig ben je weer beter Gerrie. Wat een ellende zo op vakantie. En wat stoer zo'n sprong. Ik doe het je beslist niet na.
    Geniet ze de komende dagen.
    groetjes,
    Caroline

  • 08 Februari 2010 - 15:06

    Lies :

    Ik ben blij dat je af en toe nog tijd hebt voor het schrijven een verslagje, tussen al je avonturen door. Als ik dit allemaal zo lees denk ik toch, misschien moet ik toch ook maar eens die kant op...
    Ik verheug me al op de foto's en filmpjes, als je straks weer terug bent.
    Groetjes, Lies

  • 08 Februari 2010 - 20:18

    Chris Dekker:

    Hallo Gerrie, ik heb nog niet alles van je gelezen maar het is wel leuk. Mijn dochter Rachelle vertrekt aanstaande maandag 15-2 ook naar NZ. Ze gaat eerst naar Auckland en kan daar terecht bij de beste jeugdvriendin van Judith. haar blog heet rachelledekker.
    Groet
    Chris.
    N.B. de duikopleiding schiet al aardig op.
    Tevens de groeten van Alex, want die zit net hier

  • 08 Februari 2010 - 23:18

    Janny:

    hey zussie,

    ik miste je verhalen gewoon, heb vanavond weer 3 leuke reisverslagen gelezen. Jammer dat je ziek bent geweest maar ergens heb ik gevoeld dat je deze vakantie nog wel eens ziek kon worden! Houd het nu maar liever bij die ene keer want anders is het zonde van je tijd en de mooie omgeving. En ok niet meer slapen in de bus, hoor. Pak maar een pak lucifers mee, dan kun je je ogen open houden met die stokjes.
    ik blijf genieten van je ervaringen en ik ben er steeds meer van overtuigd dat ik dit niet nadoe hoor. Ik blijf lekker met mijn beide beentjes op de vloer en ga gewoon lekker niet op vakantie. goedkoop, rustig en heerlijk onder de ventilator als het warm is en mijn eigen zwembad in de tuin. '
    Geniet lekker van JOUW vakantie en laat ons niet zo lang meer wachten op je leuke verhalen.
    liefs van je zussie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 139567

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: