NZ dag 35 On route to Auckland again - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu NZ dag 35 On route to Auckland again - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

NZ dag 35 On route to Auckland again

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg

05 Maart 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

vrijdag 5-3-2010

Leonie, veel plezier met je verjaardag zaterdag. Wilma/Wil succes met de voorbereidingen.

Lies, beterschap meid. En goed trainen voor je Groenland reis als je weer beter bent, he?

Esther, heel, heel veel beterschap meid. Hou je taai! Janny, jij ook he?

Gisteravond (Gistermorgen voor jullie) ons mam gebeld. Wilde ook haar stem weer even horen. Dat geeft een goed gevoel. Nog een maandje en dan wordt ze alweer 75 jaar jong.
We hebben een feestje!!!!!

Vanochtend Saskia vroeg op de avond (voor haar) gebeld. Nog even gebabbeld hoe het met haar gaat.
Ik zal blij zijn als ik de kids weer zie.
Tot nu toe is dat de enige reden waarom ik al naar huis zou willen. Anders kon ik het hier nog wel weken volhouden.

De bus is te laat vanochtend, er is trouwens sowieso meer drukte in Paihia dan anders.
Dit komt omdat the Queen Mary II geankerd ligt voor de kust van Paihia. Dit is een groot cruiseschip en het trekt nogal wat bekijks.
Ik heb in Sydney en in Kopenhagen indertijd al verschillende giga cruiseschepen gezien, dus voor mij niets nieuws.

Doordat de bus een half uur te laat vertrekt en onderweg oponthoud heeft door wegwerkzaamheden, krijgen we 10 minuten om te plassen EN te lunchen.
Er is net voor ons nog een andere bus gearriveerd, dus dat wordt in de rij staan bij de plee en het buffet.
Gelukkig heb ik mijn eigen lunch meegenomen, dus dat scheelt. Kan ik tenminste redelijk rustig een boterhammetje naar binnen werken.

In deze bus, de Northliner, is het policy dat er niet in de bus gegeten of gedronken mag worden. Dit vanwege health and sanitary rules van de compagnie.
Bull shit! Dan hoeven ze de bus niet schoon te maken, lekker makkelijk.
Als je de regels overtreedt, word je uit de bus gezet.
Een klein beetje strengheid van deze regels mogen ze in Nederland ook wel toepassen. Hebben we misschien schone treinen en bussen.

We arriveren een kwartier te laat in Auckland. Well done, met z'n allen.
Het is een langer stukje lopen met bepakking naar de hostel dit keer.
Ik heb niet dezelfde hostel als de vorige keer genomen. Die is me zo slecht bevallen, dat ik het er wel voor over heb om een stukje verder te lopen/sjouwen.
Ik logeer in de BK hostel. EN ik heb me voor de LAATSTE nacht in Nieuw-Zeeland verwend met een heuse 1-persoons kamer MET raam. AWESOME!

Even een aantal dingen sorteren. En OEPS wat vind ik nog in mijn broekzak? De sleutel van de vorige hostel in Paihia. Gauw even bellen dat ik deze zal opsturen.
Ze waren deze al aan het zoeken. maar no worries, it's okay. Hij is onderweg.
Ook nog even Dolphin reisbureau in NZ bellen, vanwege 2 bustickets die het Nederlands reisbureau besteld had, maar ik ook en wel de helft goedkoper.
Dit zijn refundable tickets, maar het Ned. reisbureau zei dat ik daar mijn geld niet van terug kon krijgen.
Dus hier maar regelen. Ze zal er achteraan gaan. Maar het geld,als het lukt, wordt dan wel eerst naar het Ned. reisbureau gestuurd.
Taking care of business is ready.

Holiday again.
Alhoewel, ik moet toch nog boodschappen doen voor het lijstje van Janny. Dus shoppen.
Als ik daarmee klaar ben is het etenstijd. En ik ga dus voor die heerlijke mosselen bij dat restaurantje van vorige week. Het afscheidsetentje van de groep, remember?
Dit lijkt alweer weken geleden. Onbegrijpelijk wat de tijd hier met je doet. Of uberhaupt op vakantie.
Ik moet in mijn dagboekje kijken wat voor dag het ook alweer is.
Stel je voor dat ik me vergis en een dag te laat op het vliegveld kom?
Er zijn slechtere plaatsen om te stranden, nietwaar?

De mosselen waren inderdaad HEMELS lekker!
Op mijn gemakje wandel ik terug naar de hostel, doe nog wat boodschappen voor het ontbijt.
En eigenlijk waren de mosselen maar een klein gerechtje. Dus ga ik over op het backpackers menu. Noodlesoep!
Nou semi-backpackers menu. Mijn noodlesoep komt van een klein aziatisch eettentje hier om de hoek, met verse groenten en seafood erin.
Voor dat geld kun je hier niet zelf gaan koken.
Daar was ik de vorige keer dat ik alleen in Auckland was al achter.
Toen ben ik ook beland in een aziatisch foodcourt en had voor weinig geld heel lekker gegeten.
Oeps, nou wordt het toch weer een culinair verslag.

Als ik het eettentje verlaat, rent een knappe Kiwi/Aussie? mij achterna.
Joepie, heb ik eindelijk toch beet!!!
Maar helaas, hij komt me mijn tas achterna brengen die ik had laten staan. Wel heel lief hoor, maar anders lief.

Voor mijzelf heb ik een typische Maori-hanger gekocht van gesneden been. Iedereen kocht greenstone (NZ-jade), dus ik niet.
Maar dat kan ook helemaal niet, want hiervan wordt gezegd, dat je greenstone van iemand cadeau moet krijgen.
De benen hanger is een fishhook. Het staat voor:
Abundance (????) & Plenty.
Strength & Determination.
Brings Peace, prosperity & Good Health.
A device for catchin Good Luck & Positive Energy.
Maar het beste van al:
Safe Journey over Water.
Dan weten jullie dat ik veilig thuis kom.

Voor aan mijn trolleykoffer heb ik een houten sleutelhanger van een Tiki gekocht.
En een Tiki is ook een geluksbrenger en weert de kwade geesten af.
Nou als ik nu niet veilig thuis kom, dan kom ik nooit meer thuis.

Morgen vertrekt mijn vliegtuig pas om 1:00 uur 's nachts. Dus nog een heeeele lange dag in Auckland.
BOARING!!! Of niet misschien?
Wordt vervolgd.

Groetjes Gerrie

  • 05 Maart 2010 - 12:36

    Elvira :

    Gerrie

    Ik ben helemaal bij met het lezen van je verslagen.
    Het enige wat nu overblijft is je een veilige thuisreis te wensen.

    groetjes

  • 05 Maart 2010 - 13:32

    Hans En Giny Beuker:

    Gerrie ,

    Een goede vlucht een wel thuis
    Genoten van al je verslagen

    Groetjes

  • 05 Maart 2010 - 20:02

    Ank:

    hai meissie je hebt wel een goededag uitgekozen om terug te komen 8 maart vrouwendag. zet hem op geniet er nog van het was geweldig om je verhalen te lezen en vogens mij is je hoofd nu een aardig stukje leeg. xxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 628
Totaal aantal bezoekers 139601

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: