NZ dag 34 Bay of Islands - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu NZ dag 34 Bay of Islands - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

NZ dag 34 Bay of Islands

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg

04 Maart 2010 | Nieuw Zeeland, Wellington

donderdag 4-3-2010

Zoals beloofd, zal ik vandaag vertellen waarom ik de wekker weer moest zetten.
Je hoeft geen medelijden met me te hebben, zo vroeg hoefde ik ook weer niet op te staan. 8:15 uur.

Ik ga een dagje varen op een zeilboot. The She's a lady heet de boot.
Ik ben op tijd op de kade, maar geen lady. Dan komt er een zeilboot aanvaren. Maar nog steeds niet de lady.
Maar het is toch mijn boot. Het blijkt dat de lady een andere tocht heeft. En wij met de Tango meegaan.
Maakt niet uit, als ze maar gaat zeilen.
En natuurlijk hoop ik op dolfijnen onderweg.

Het is een stralende dag, en met een paar mensen gaan we op de voorplecht in het zonnetje zitten.
Wel oppassen voor het wisselen van koers, wanneer het zeil van de ene naar de andere kant zwiept.
Je wilt er toch niet afgedondert worden.
Ik bedoel, zwemmen in deze zee is leuk, maar wel als IK het wil en niet de boot.

Lunchpauze is op het eiland Urupukapuka. Daar zijn al meerdere boten aangemeerd. Dus onze skipper besluit om de boot voor anker te leggen en met de dinghy de mensen aan wal te brengen.
Ja daaag. Stralend weer, prachtige blauw/groene zee. Ik ga dat stukje wel zwemmen.
Er zijn ook snorkelspullen aan boord, dus ik snorkel naar het strand.
Er is niet veel te zien. Te veel zandbodem, geen plantjes. Er zouden stekelroggen kunnen zitten, maar ik zie ze niet tijdens het snorkelen.

De boot heeft ook 2 kleine kayaks aan boord die we mogen gebruiken.
Dus Jill (Nederlandse passagier) en ik nemen elk een kayak en gaan op verkenning uit.
Verderop bij de rotsen spotten we een stekelrog, en we zien wat kleine visjes.
Dat is het enige wat we zien.
Nog even lekker zwemmen voor het eten.
Als ik terug op het strand kom, zit Martin daar. Hij en Shirley zijn met een andere boot ook op dit eiland "gestrand". Zij hebben wel dolfijnen gezien op de heenweg.

Op het strand zijn de plannen gewijzigd, we krijgen straks lunch op de boot. Fine by me.
Gewoon lazy op het strand liggen wat kletsen en een boekje lezen.
Het is net alsof ik vakantie heb.
Dan zijn de 2 uur alweer voorbij en gaan we terug naar de boot.

Onze "geweldige" lunch bestaat uit een sandwich met sla, ham, kaas en ei.
Een appel of banaan, en een choclat chip coockie. Geen drinken.
Gelukkig heb ik zelf een flesje water bij me.
Op de foto zag de lunch er heel anders uit. Maar goed, we hebben eten gehad.

Op de terugweg gaan we weer zeilen. En ik zit weer op de voorplecht, die soms gevaarlijk scheef hangt.
Ik moet me echt schrap zetten met mijn voeten tegen een randje, anders glij ik zo het water in.
Hartstikke leuk zeilen, zon op je hoofd, wind in de haren en een stralende blauwe zee.
Ik mis alleen een ding. No dolphins!!

In de haven spreek ik M&S weer, en zij hebben op de terugweg weer dolfijnen gezien.
Zij zijn met een motorboot gegaan en hebben een andere/grotere route afgelegd.
Maar WIJ hebben gezeild. Je kunt niet alles hebben, dat blijkt maar weer.

Geen gezeur. Het was een Topdagje.
Zometeen nog wat groceries halen voor het eten vanavond.
Ja hoor, het lijkt net GEEN vakantie. Weer boodschappen doen, koken, afwassen.
En je kunt het afwassen niet laten staan tot de volgende dag, want de hostel heeft de policy dat alle afwas gedaan en opgeruimd moet zijn.
Anders staat er de volgende ochtend geen free breakfast klaar.
Dus sorry clean people, maar helaas geen pindakaas.

Dit is mijn laatste dag hier in Paihia. Morgen ga ik weer terug naar Auckland.

Tot morgen
Groetjes Gerrie

  • 04 Maart 2010 - 08:04

    Wilma :

    ik ben behoorlijk achter met je verhalen. ik ben bij dag 28 hoop alles bij gelezen te hebben voor je thuis komt. maar het zijn nu weer hele lange (wel leuke) verhalen. en hier is het behoorlijk druk, leonie is bijna jarig dus...
    die tour in de grot dat leek me helemaal te gek. nieuw zeeland is een land die ik ook maar op mijn verlanglijstje moet zetten.
    ik ben ook zo benieuwd naar de foto's

    groetjes wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 581
Totaal aantal bezoekers 139602

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: