NZ dag 29 Whangarei Poor Knight Islands - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu NZ dag 29 Whangarei Poor Knight Islands - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

NZ dag 29 Whangarei Poor Knight Islands

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg

27 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Whangarei

zaterdag 27-2-2010

Ja Janny. Ik voel me weer helemaal toppie en op vakantie.
Lesje: 1 week met groep Top
2 weken met groep Kan net
3 weken met groep Kan niet.

Ik moet ook niet dramatiseren. Ik heb het ook gezellig gehad met de groep. En er zijn zeker mensen, waar ik nog contact mee zou willen hebben.
Voordeel van de groepsreis is ook dat je bepaalde dingen kunt doen, die je alleen niet kunt doen.
Of plaatsen zien, waar je alleen niet komt.
En het is ook wel lekker dat je niet hoeft uit te zoeken: Waar slaap ik de komende nachten, hoe laat gaat de bus, waar vertrekt de bus, wat is er allemaal te doen in die omgeving?

Vandaag weer vroeg op. Weer een duikdag met Dive Tutukaka naar de Poor Knights Islands.
Dit keer ga ik met de boot El Trigre mee.
De skipper is dezelfde als gisteren, dus hij waarschuwt me al dat ik wel om dezelfde grappen moet lachen, want hij heeft vannacht geen nieuwe bedacht.
En inderdaad het praatje met bijbehorende grappen is pretty much the same. Maar dat mag de pret niet drukken. Ik heb er weer zin in.
Net als gisteren met de heenreis, ben ik een beetje zeeziek, ondanks het pilletje, dus het praten met een Engelse dame gaat in stukjes en beetjes. Want ik moet regelmatig naar de horizon kijken om me iets beter te voelen.

Dit maal geen "klasje" met duikers, maar allemaal gecertificeerde duikers.
Open water en advanced duikers.
Mijn buddy is Alex.
De ochtendduik zijn we met een groep van 6 (inc. gids).

We zien veel roggen dit keer, een paar prachtig grote exemplaren
Ik spot weer een paar mooie scorpion fishes. En 1 murene. Alex blijkt een goede spotter te zijn. Komt natuurlijk door zijn duikbril op sterkte. Comes in handy.
Dus we zien deze duik erg veel moois.

Ook is er een grot met een luchtbel. Uiteraard moeten we daar allemaal onze kop even boven water steken en wat kletsen op 7 meter diepte.

Lunch zittend op het bovendek in de zon. What else do you need?
Er wordt weer verteld over de Poor Knight Islands.
Tot en met het begin van de jaren 1800 woonde hier een Maori tribe.
Op een dag besloot de chief om met de waka's (grote kano's)en de warriors, naar een ander eiland te varen om oorlog te voeren. Hij liet geen warriors op het eiland achter.
Een andere chief op het vaste land kwam hier achter, en toog met zijn waka's en warriors naar de eilanden.
En slachtte de hele stam af die achtergebleven was. En verdween weer.
Toen de eiland chief terug kwam vond hij de hele stam uitgemoord. En werden de doden begraven in de grotten op het eiland.
De rest van de stam verliet het eiland en er werd een vloek over uitgesproken, om anderen van het eiland weg te houden. Zodat de rustplaats van de stam niet verstoord zou worden.
Dit is nog een reden dat het verboden is om op deze eilanden te komen. Het is een heilige plaats voor de Maori's.
Evenals een natuurreservaat.

De middag duik wordt een duik die makkelijk te navigeren is.
Dus Alex en ik gaan zonder gids op pad. Wij willen allebei wat rustiger zwemmen en meer kijken.
Helaas zien we op deze duik weinig spectaculairs. Maar ik geniet toch wel van de rust en het duiken zelf.

In de bus terug naar de hostel praat ik met de 2 Zweedse knullen uit dezelfde hostel.
Zij hebben het ook naar hun zin gehad, maar waren al snel uit het water.
Zij hebben pas 2 weken geleden hun brevet gehaald in Bali. En zijn nog erg bezig met instrumenten, ademhalen, levellen enz.
Het was pas hun 5de en 6de duik, dus ja dat is normaal.

Ik heb de kamer ook deze keer helemaal voor mij alleen. Wat een luxe.
Bij de hostel is het een gezellige drukte met een heleboel kids.
6,7,8???? Ik weet het niet meer, er lopen en kruipen er zoveel rond.
Ik word voorgesteld aan de kids en kleinkinderen.
En het was inderdaad een grote verrassing voor Peter, zoals hij zei:
"Everybody knew, but me". Duh! Dat was ook de bedoeling Peter.

Ik besluit voor Peter een fles wijn te gaan halen. Terug bij de hostel vraag ik de andere backpackers of ze hieraan mee willen doen. Zo gezegd, zo gedaan. Delen door 6.
Blijkt Jeremy er ook nog te zijn. Daar krijg ik ook 2 dollar van. He, dan heb ik uiteindelijk zelf niets betaald.
Guys, do you want some money back?
No, it's okay roepen ze in koor. Dus ik zeg okay en stop het geld in mijn zak.
Zegt Jeremy. I'll take your dollar.
Dat kan. Nee grapje roept die dan.
Ja duh. Ik achtervolg hem met de dollar totdat hij deze heeft aangepakt.

Eten is klaar. Staat het feestvarken te bakken en te braden op de BBQ.
Er zijn heerlijke salades gemaakt. Dus iedereen zit buiten heerlijk te smullen. Kids, kleinkinderen, vrienden, backpackers.
Gezellig er komen nog 2 nieuwe klanten. Aanschuiven maar.
Peter is blij met de fles wijn.
Die bewaart hij voor later.

Toetje!!!!!
Fruitspiesjes met marshmellows.
Chocolade cake. En the best. Pavlova taart gemaakt door Peter.
Dit is een soort schuimtaart. Mjammie!!!! Moet ik zeker het recept van opzoeken.

The Aussies claimen dat het hun recept is. Maar het is een Kiwi recept. Er was alleen een Aussie die dit recept maakte voor een belangrijk iemand en het de naam Pavlova (operazangeres) gaf.

Wel even helpen met opruimen en de giga afwas. Maar vele handen maken licht werk.
Peter komt mij vragen of ik het erg vind als er nog een dame op "mijn" kamer komt, want hij heeft geen andere kamers vrij.
Hoezo mijn kamer?? Ik maak nog een praatje met mijn roomie uit Amerika.
En krijg nog wat tips mocht ik inderdaad over 2 jaar in Zuid-oost Azie gaan reizen alleen.
Dat plannetje is zo'n beetje in mijn hoofd ontstaan.

Dus Aikham het kan goed zijn dat ik de komende 2 jaar les kom nemen bij jou in Laotiaans.
Maar eerst kom ik op kraamvisite, ik ben zo benieuwd naar je dochtertje.
Gaat alles goed met al je dochters en met jou?
En Jon kun je al die dames wel aan, of winden ze je om hun vingertjes?

Als dit hostel toch op loopafstand van het strand had gestaan. Dan bleef ik hier tot de laatste dag zitten. Schoon, netjes, maar vooral gezellig, homy, thuis gevoel.
Nu vertrek ik morgen naar Paihia, dat wel direct aan het strand ligt.
Daar blijf ik, als het bevalt, 5 nachten.
Zeekayakken, relaxen, lezen, uitrusten, misschien een skydive.

Ik zal jullie alle boaring details vertellen.

Groetjes Gerrie


  • 27 Februari 2010 - 09:13

    Janny:

    nou Gerrie, blijf ons maar verrassen met je boaring stories. ik verveel me kapot daarmee, hahahaha!!
    ga alles uitprinten voor ons mam zodat die op haar gemak alles nog eens kan lezen, dan dringt het pas echt door wat voor verhalen je te vertellen had.
    Hier alles goed in nat nederland.
    Neem het die laatste dagen ervan zodat je ook echt uitgerust terugkomt van je reis!!!
    Houdoe en de groetjes van de meiden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 139455

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: