Dag 16 Vientiane maandag 23-1 - Reisverslag uit Vientiane, Laos van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Dag 16 Vientiane maandag 23-1 - Reisverslag uit Vientiane, Laos van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Dag 16 Vientiane maandag 23-1

Door: Gerrie

23 Januari 2012 | Laos, Vientiane

Goeiemiddag allemaal

Vannacht heerlijk geslapen. Het heeft wel flink geregend en wat geonweerd. Maar daardoor is het nu tenminste iets koeler dan gisteren.
Voel me niet helemaal lekker. Dus een ontbijtje met een baquette.

Ik heb niet zoveel op het programma staan. Ik wil nog 2 belangrijke tempels bekijken. En dan rustig terug naar het guesthouse met free wifi. Dat is echt wel geweldig makkelijk. Ik heb gisteravond ook beneden in de lounge op een chaise longue (chiq hè?) mijn administratie gedaan.

Eerst loop ik een stukje langs de Mekong, deze staat erg laag. Dat zal in de regenperiode wel een heel verschil zijn.
Eerst ga ik naar Wat Ho Phra Keo. Deze tempel is gebouwd om de Emerald Buddha te huisvesten. Deze buddha is vanuit Sri Lanka naar het toenmalige nieuwe Laos gekomen. Eerst in Luang Prabang, de toenmalige hoofdstad.
Daarna heeft een koning van Vientiane de hoofdstad gemaakt en daar speciaal deze tempel laten bouwen voor de Emerald Buddha.
Tijdens oorlog met Thailand is de Emerald Buddha door de Thai verovert en staat nu in een tempel bij het Grand Palace in Bangkok.

Daarna naar de oudste tempel van Vientiane.
Sri Saket Tempel.
Een eenvoudige, kleine tempel. Rondom is een muur/veranda gebouwd, waaronder veel Boedha beelden staan. En in al de kleine nisjes staan steeds 2 boedha beeldjes. Heel veel boedha's dus.

In de tempel wordt er, zoals eigenlijk in elke tempel, nog volop gebeden.
Hier krijg ik het gevoel dat ik iets voor Anjo moet doen.
Op mijn eigen manier zend ik een "gebedje", meer een goede wens, uit voor Anjo. Dat ze in haar volgende leven veel geluk, vrede en voorspoed mag hebben. Dat heeft ze echt verdiend. Vervolgens steek ik een kaarsje aan bij het Boedha beeld.

Weer terug op aarde, wandel ik op mijn gemak terug. Het restaurant waar ik gisteren wilde eten, is vandaag wel open. Ga ik straks een specialiteit proevven.
Vlakbij zit ook een massage salon. En ik bekijk de prijs. Een stukje goedkoper dan waar ik gisteravond was. En vééél dichterbij. Om de hoek.
Buiten vertelt een Europeesche dame die hier woont, dat dit één van de beste is. Zij gaat hier ook altijd heen.
Straks dan maar uitproberen.

Nu is het ondertussen tijd om te eten.
Dus ik vertel jullie straks hoe het eten en de massage waren.

Wordt vervolgd
Groetjes Gerrie

• 23 Januari 2012 - 13:20

Wilma:

nu alleen meer foto's van je reis
    de andere foto's had ik natuurlijk allang gezien.
    oja ik heb de meeste zelf op de computer.

zal nu wel niet zo gaan want je heb nu een eigen fototoestel

• 23 Januari 2012 - 20:41

Dika:

He,Gerrie leuk om je verslag te lezen heb mijn ouders Zaterdag ook naar Schiphol gebracht.
    Zij zitten nu in Thailand wij lekker in de regen hier,dus geniet daar maar van het mooie weer.
    Groetjes dika,