Reis van Amsterdam naar Lima - Reisverslag uit Lima Pampa, Peru van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Reis van Amsterdam naar Lima - Reisverslag uit Lima Pampa, Peru van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Reis van Amsterdam naar Lima

Door: gerrie

Blijf op de hoogte en volg

11 Juli 2014 | Peru, Lima Pampa

vrijdag 11 juli 2014

Buenos dias

Ik heb lekker geslapen. Niet te vroeg hoeven op te staan.
Om 9:00 uur de shuttle bus naar Schiphol.
Na al het reizen toch nog een primeur. Automatisch bagage inchecken.
Mijn big yellow bag is maar net groot genoeg om mijn koffer met extra zak voor slaapzak en -mat in te doen.
Na al het reizen toch nog een primeur. Automatisch bagage inchecken.
Wijst zich ook vanzelf. Behalve dat ik zat te klooien met de bagagelabel.
Ik mag 23 kg meenemen en mijn yellow bag weegt 23,2 kg. OK
Douane check OK
Vandaag gaat alles OK??????????????
Veiligheids controle gate, inclusief fouillering OK
Boarding pass. OK not OK!!!!
Ik word apart genomen. Ze hebben nog wat vragen. Heeft de reisorganisatie de tickets verzorgd of ikzelf? Waar verblijf ik en heeft de reisorganisatie dat verzorgd of ikzelf?
Ik kan ze ook de papieren van SNP en de escuela hispana laten zien. Maar dat hoeft niet.
Schijnbaar is er een lichte paniek in mijn ogen te zien. Want er wordt geruststelenld gezegd dat ik wel mee mag. OEF!!!!!

Ik heb voor stoel 31A gekozen met extra beenruimte. Zeg maar gerust gestrekte beenruimte. Want dit hoort bij de voorste 3 stoelen naast de nooduitgang.
In case of emergency, VERY HANDY!!!!
NOT SO!!!! Dan moet ik het cabinepersoneel helpen met de evacuatie.
Pero eso no va a desarrollo!! Dat gaat niet gebeuren!!! The emergency bedoel ik dan.

Wat doe je 12 1/2 uur in het vliegtuig???? Filmpje kijken om mee te beginnen. Rio 2 heb ik nog niet gezien.
Wat kletsen met mijn Litouwse buren. Beentjes strekken en kletsen con otros pasajeros amables. Met andere aardige pasagiers.
Als het maar niet zo gaat als in de film. Vraag maar aan Annemarie op de OK.

Nog meer filmpjes. 2 uurtjes geslapen, met oordopjes en ooglap.
We komen keurig op tijd in Peru aan. ca 18:00 uur plaatselijke tijd.
Het is daar 7 uur vroeger.

Als ik naar de bagageband loop, zie ik een big yellow bag naar het einde toe gaan. Gauw pakken voordat deze een nieuw rondje maakt.
En het is ook nog eens de mijne. Want even later zie ik nog 2 big yellow bags voorbijkomen.

Bij de uitgang staan veel mannetjes en vrouwtjes met naamborden/hotelborden staan.
En daar komt er nog eentje aangelopen met MIJN naam. Heerlijk is dat toch wel.
Het is Mauro en hij brengt mij naar een mooie, degelijke taxi.
Bagage erin, ik erin en dan doet hij netjes alle deuren op slot.
In een beetje Spaans vermengd met Engels kunnen we elkaar wel verstaan.

Het is spitsuur. Muy trafico. Maar uiteindelijk komen we aan bij Cecilia in de wijk Miraflores.
Cecilia is een aardige vrouw van mijn leeftijd (50 jaar). Ze vraagt wat ik nog graag zou eten. Pasta of een Peruviaans broodje.
Doe mij maar een broodje met een kopje thee erbij.
Ze had tot vanmiddag een Engelsman via de school te gast.
Ze heeft regelmatig gasten via de school. Heel leuk om zo steeds andere mensen te leren kennen.
Wij blijken wel overeenkomsten te hebben.
Nos gusta mucho comer rico. (We houden veel van lekker eten).
No nos gusta futbol. (We houden niet van voetbal)

Ze stelt voor om me morgen de stad te laten zien. Prima.
Ontbijt om 9:00 uur. Fijn kan ik een beetje uitslapen.

Buenas noches. Hasta manana Slaap lekker Tot morgen
Saludos cordiales Vriendelijke groetjes
Gerrie

  • 12 Juli 2014 - 20:09

    Joyce:

    Hoi Gerrie, Fijn dat de reis goed is verlopen. Droger staat uit en de groentes zijn mee genomen. Paco heeft het volgens mij wel naar zijn zin. Groetjes John en Joyce

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 139467

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: