Dag 22 Tofino - Reisverslag uit Tofino, Canada van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Dag 22 Tofino - Reisverslag uit Tofino, Canada van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Dag 22 Tofino

29 September 2017 | Canada, Tofino

Donderdag 28 september

Uit bed en naar buiten kijken. It's a beautiful day. Sun is shining!!!
Vandaag weer een dagtour. Dus ontbijten en boterhammetjes smeren.
Het is al 8 uur geweest, maar de muffins komen net uit de oven. Ben ik mooi op tijd.

Vandaag ga ik de hotspring tour doen. Had ik thuis geboekt, in Canada weer afgezegd, en gisteren weer geboekt. Omdat ik hoorde dat het toch wel een mooie tocht is. Met kans op walvissen en beren.

ik hijs me weer in mijn veiligheidspak voor op de zodiac en zit vooraan. Dat is de plaats voor de wildste rit.
En onze kapitein geeft volop gas, dus we gaan wild op en neer op de golven. Blij dat ik mijn reisziekte pilletjes weer heb ingekomen. Naast mij zit een meid die gisteren flink is uit geweest. Ik zeg dat als ze misselijk wordt ze de vissen overboord kan voeren.
We zien zeeleeuwen in het water en op de rotsen.
Later komen we bij een groep zeeotters. Leuk, die had ik nog nooit gezien.
En we zien op een afstandje ook een grijze walvis. We zien deze spuiten en een stukje van de rug, helaas komt de staartvin niet boven het water uit.

Bij de hotsprings worden we afgezet. Dan is het nog ongeveer een half uur lopen over een vlonderpad.
Daar aangekomen zwemkleding aan en over de rotsen klauteren om bij het hete water te komen. Het is ongeveer 50 graden als het uit de rotsen komt.
Ik kan ook niet onder de waterval blijven staan, veel te heet.
Verder klauteren over de glibberige rotsen naar de poelen. Gelukkig heb ik mijn Teva's aan.
Het water is lekker warm, en dan wordt het te warm en moet ik gaan afkoelen.
Verder naar beneden klauteren naar de oceaan en daar even in blijven zitten. Is niet zo koud als ik dacht, maar ik zit ook vlak naast de plek waar het warme water de oceaan instroomt.

Dan weer aankleden en daar zitten 2 prachtige blauwe vogels op de reling. Het zijn Stellar's Jays = Stellers gaaien
Terug bij de zodiac zit ik dit keer helemaal achteraan. Dat is de rustigste plaats.
De kapitein vaart eerst nog naar een plaats waar ze walvissen hebben gespot. En ze zijn daar ook, alleen héééél ver weg.
There she blows!!! Is het enige wat ik zie.

Verder maar weer. En what a luck. Op een strandje spotten we nog een zwarte beer.
Dat is the wildlife for today. Het enige wilde verder vandaag ben ik zelf. Hahahaha!!

Mijn spullen alvast sorteren, en wat ik niet meer nodig heb alvast in de auto leggen. Morgen weer een roadtrip naar Victoria. Met wat leuke stops onderweg.
Ik heb net Desiree gesproken en ze geeft me nog een tip voor een leuke wandeling onderweg.
Na de muffins vertrekken morgen.

Nu heel spannend weer koken. Restjes opmaken.
Ik heb nog zoete aardappel, wortel en tonijn. Dat moet genoeg zijn voor vanavond.
Daniel is er ook weer. En hij heeft witte kool salade. We delen de salade en de zoete aardappell/wortel stamp met elkaar. Gaat goed zo.
Is wel de laatste keer dat ik hem zie. Hij gaat morgen met de trein verder. Tegen de tijd dat hij in Montreal is, ben ik alweer thuis.

Tot morgen