Dag 2 Les in Pertisau - Reisverslag uit Pertisau, Oostenrijk van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Dag 2 Les in Pertisau - Reisverslag uit Pertisau, Oostenrijk van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Dag 2 Les in Pertisau

Door: Gerrie

25 Februari 2018 | Oostenrijk, Pertisau

Zondag 25 februari

Nog niet zo goed geslapen. In de kamer was het veel te warm. Verwarming uit en raampje open. Dat wordt al beter.
Kwart voor 8 is het ontbijt buffet. Dit is een goed uitgebreid buffet.
Met ook vers fruit en kruiden theezakjes.
FIJNE VAKANTIE!!!

Dan is het schoenen passen en langlaufski's en stokken halen.
Met de bus naar Pertisau, waar degene die dat graag willen 2 uurtjes les kunnen krijgen. Ik twijfel even, maar besluit het toch maar te doen.
Ook al heb ik al een aantal jaren gelanglauft en in Scandinavië de zwarte routes gedaan. Wat alweer 5 jaar geleden is geweest.

We krijgen les van Willem. En ik ga uiteraard te hard van start. En lig met mijn uitdagendere routes willen lopen, als eerste in de sneeuw. En er volgen nog meer valpartijen.
Potverdorie nogesantoe zeg!!! Waar is mijn techniek en ervaring gebleven? En ondertussen is mijn zelfvertrouwen ook diep onder de sneeuw verstopt.
Ik lig maar weer eens op de grond om deze in de sneeuw te zoeken. En ik denk dat ik een stukje terug gevonden heb.
Langzaam maar zeker gaat het toch weer beter en hervind ik ook weer meer mijn evenwicht en zelfvertrouwen terug.

We oefenen op loipes naast de kerk en het is zondag. En om 12 uur luiden hier niet de klokken, maar klinkt het Avé Maria over de sneeuw.
Een momentje van genieten.

Uiteindelijk mogen we een rondje om de kerk maken. Met wat glooiende hellingkjes, zodat we onze remtechniek kunnen oefenen. Gaat wel weer redelijk.
Dan is de les afgelopen en tijd voor de lunch.

Met 6 dames besluiten we een restaurantje op te zoeken, voor een welverdiende kop warme suppe. Een grote goulashsuppe en deze is lekkerrrr.
En inderdaad Joan het is koud en ik heb mijn warme wollen onderkleding aan gedaan. Komende dagen wordt het nog kouder.

Dan gaan we met vijfen een route lopen die langzaam stijgt naar een alm. Halverwege draaien Joke en Marjan weer om. De 3 musketierinnen gaan dapper door. Om helemaal daar te komen hebben we geen tijd meer voor. Dus we nemen een short cut en gaan op de terugweg.
Zal een stuk sneller gaan, want dat is dalen. Glooiend wel te verstaan.
Ik durf weer en ga suizend naar beneden. Het gaat goed!!!!!
FIJNE VAKANTIE!!!

Totdat er mensen stilstaan in de loipe. Iiiiiiiiiiii BREMSEN!!!!!!
En ik sta stil. Lees het nog eens goed. Ik STA stil!
Yep ik kan het nog. Maar heb wat meer tijd nodig om weer te oefenen.
Ik heb nog 5 dagen, dus dat komt wel goed.

Laatste stuk ook weer suizend naar beneden. Help er zijn allemaal tegenliggers. Te laat om te bremsen. Ik laat me dan maar op mijn buik vallen. Dat is ook stoppen. Stomme tegenliggers.
Oeps stomme IKKE, ik was een spookrijder. Foutje Sorry

Maar zonder gebroken botten, maar ik wel met een gedeukt imago zijn de 3 musketierinnen bij de bus aangekomen.

Terug naar "huis". Zitten we in de bus gaat de zon schijnen. Hebben we de hele dag bewolkt weer gehad.
Maar het is wel weer tijd voor een borreltje in de bus. Dit keer een perenlikeur uit Kroatië. Smaakt ook prima.
En thuis wacht de sauna en het zwembad op deze pijnlijke spieren.
En wat is dat lekkerrrr na een dag buiten in de kou en hard werken met spieren waarvan je vergeten was dat je ze had.
FIJNE VAKANTIE!!!!

Vannochtend hebben we onze hoofdmaaltijd mogen uitkiezen.
Ik heb gekozen voor rundvlees met pasta ipv spinazie knödel.
Goede keuze blijkt. Het eten is goed maar niet super.
Hopelijk krijgen we ook nog een keer Wiener Schnitzel. Anders zal ik die vrijdag middag ergens moeten gaan eten.
Hè Wilma? Oostenrijk zonder Wiener schnitzel kan toch niet?

Aan het einde van de maaltijd krijgen we allemaal van het hotel een schnaps. En wordt het dranklied gezongen.
Ein prosit enz. Eins, zwei, drei, SAUFEN!!!!!
Klein slokje, want ik had al voorgeproefd. Jeneverachtig drankje en dat lust ik niet.
Maar aan de tafel naast ons zijn ze er blij mee. PROSIT!!!!!

Tijd om naar mijn bedje te gaan.
Guten nacht

Grüssen Gerrie

• 26 Februari 2018 - 04:21

Ferry:

Hoi Gerry leuk verslag ik hou het maar bij de zon. Geniet en lees je vervolg
    verslag
    Groet ferry

• 26 Februari 2018 - 08:00

Caroline:

Wat een leuk verslag!!
    Klinkt allemaal leuk en gezellig.
    Veel plezier nog

• 26 Februari 2018 - 18:23

Desiree:

Fijne vakantie, volop genieten in de kou, brrrr

• 26 Februari 2018 - 20:14

Wilma:

Nee Oostenrijk zonder Wienerschnitzel kan echt niet.