Van Mierlo naar Hurghada - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Van Mierlo naar Hurghada - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Van Mierlo naar Hurghada

Blijf op de hoogte en volg

10 December 2022 | Egypte, Hurghada

Dag 1

Vrijdag 9-12-2022

Om 6:20 uur auto gestart. Op weg naar Düsseldorf Lufthafen.

Tank is vol, winterbanden eronder. Parkeren is gereserveerd op P4

Leuk feitje. P4 staat vermeld in de routeplanner.

Om half 8 aangekomen.

Te gehaast om duidelijk te zien waar ik de QR code moest scannen, dus op de knop gedrukt.

Kreeg ik een normale parkeerticket.

Oeps

1ste foutje.

Achteruit en andere slagboom, daar de code gestand.

Foto gemaakt van het nummer van de parkeerplek. No way dat ik mijn auto anders terug vindt.

Bagage uitladen. Hé ik had 2 tickets waarom nu nog maar 1?

2de foutje.

Ben 1 ticket kwijt. Tas, zakken, auto nakijken. En volgens mij was dit de lang parkeerticket. K..

Bij vliegveld nieuw aanvragen met mijn QR code?

Pak de rugzak uit de auto en YES daar ligt het ticket. Gelukkig.

Bij parkeerautomaat proberen ticket te betalen, al weet ik niet meer welke wat is. Hij pakt geen van beiden.

Met de skytrain naar het vliegveld. Daar vraag over de tickets. Moet bij een andere balie zijn. Daar aangekomen moet ik bij het kantoor van de parking zijn.

Terug naar parkeergebouw. Gelukkig zit het kantoor op loopafstand van vliegveld.

Daar aangekomen zoekt een aardige meneer dit voor mij uit.

Ik hoef niets extra te betalen. Los ticket kan weggegooid worden. Hij legt mij ook uit wat ik moet doen mocht het ticket met uitrijden niet werken.

Eindelijk kan ik verder zonder problemen.

Ik rij met mijn bagage naar de juiste gate.

Dit is bij scanapparaten. Drinken mag niet mee. Ik heb nog geen tijd gehad om mijn verse sinaasappelsap op te drinken, dus ik probeer zo snel mogelijk 1 liter sap naar binnen te slokken. Lukt me bijna.

Maar ik raak het gevoel niet kwijt dat er iets niet klopt. Ik zie niemand met grote bagage en nu al scannen?

3de foutje.

Mijn bagage had ik eerst ergens anders moeten inleveren. Duh, alsof ik nog nooit gevlogen heb.

Door de eerste de beste deur ga ik terug. Druk op de knop en de deur gaat open. Wel gaan er allerlei piepjes af.

Ik loop zo snel mogelijk naar mijn bestemming. Houdt een agent mij tegen met de vraag of ik op de knop van de deur heb gedrukt. Jaa????

4de foutje.

Blijkt van de nooduitgang te zijn, had ik niet mogen doen.

Hij bekijkt mijn paspoort en overlegt via de walky talky. Kost een dikke boete. OEI!!

Maar hij laat mij gaan zonder boete. Pffff gelukkig!!!

In de rij van de bagage drop off wil ik mijn koffer met slotje dicht maken.

5de foutje.

Slotje is te groot. Is voor mijn grote back pack.

Geen paniek. De koffer gaat in de grote gele zak. Daar zit een cijferslotje bij, die ik thuis WEL heb gecontroleerd. Goed gedaan meissie!

Mijn koffer weegt ongeveer 16 kg, mag 20 kg wegen. Weer goed gedaan!

De meneer achter de balie vindt mijn bagage te groot voor de normale bagage band.

Komt omdat mijn gele zak oversized is, dus lijkt mijn koffer groter.

6de foutje????? Niet echt. Meer een pechje.

Koffer moet naar Odd sized bagage.

Deze zit al in de BIG YELLOW BAG, dus ik kan de wieltjes niet gebruiken. Ik zeul mijn koffer naar de juiste plek. Afleveren en nu kan ik echt door zonder verdere problemen.

En ja hoor. Nu staat er wel een mannetje bij de ingang die mensen met ruimbagage terug stuurt. Waar was jij toen ik je nodig had?

In de rij van gate C haal ik alvast vloeistof, zonnecreme en electronica uit mijn kleine rugzak.

7de foutje.

Zonnecreme is meer dan 100 ml. Mag dus niet mee. Weg ermee!

Op naar de bodyscan. Zakken leeg, alles af gedaan? Check.

Ja hoor! Je raadt het al.

8ste foutje.

Door alle verwarring vergeet ik mijn buiktasje onder mijn T-shirt af te doen. Kleine fouillaire volgt. (Deden ze bij iedereen, komt niet door foutje)

Dan alles weer aandoen en inpakken.

Met de scan vinden ze iets verdachts in mijn andere rugzak.

9de foutje.

Daarin zit een bus deodorant, ook snel nog op het laatst erin gestopt net als de zonnecreme.

Dit is meer dan 100 ml. Mag niet mee, dus weg ermee.

Alsof ik nog nooit gevlogen heb. Laten we het er maar op houden dat het lang geleden is dat ik gevlogen heb en het niet beginnende dementie is. (Hoop ik)

Ben blij dat ik een uur eerder ben vertrokken. Anders......

Hele grote 10de FOUT.

Dan had ik mijn vliegtuig gemist.

20 minuten voor vertrektijd mag je niet meer boarden. Het is nu 9:45 uur. En het vliegtuig vertrekt om 11:00 uur. 1 uur later, tel maar uit.

Toch nog iets goeds gedaan vandaag.

Boarding. Ik heb een stoel bij het raam en de nooduitgang. Als ik hier maar niet op de knop druk. BIG MISTAKE.

Nu mooi zicht en veel beenruimte.

We vertrekken om 11:25 uur.

Wat kan er nu nog mis gaan?

11de fout.

Plane crash!!!! Gelukkig zit ik in het achterste deel bij de nooduitgang. EN ik weet hoe je een nooduitgang moet openen.

Komt allemaal goed!

We landen om 16:45 uur( lokale tijd), na ongeveer 4 uur vliegen veilig en wel op Hurghada. We hebben wat tijd ingehaald.

Met de trap naar buiten. Wat een heerlijk weertje!

Volgens reisbureau kost het visum € 28. Volgens borden op het vliegveld € 25. Volgens verkopers € 30. En ik krijg het echt niet goedkoper!

Er staat een mannetje te wenken. Duitsland, Holland hier naartoe. Hij heeft een bord waar ook mijn naam op staat. De transfer.

Eerst bagage ophalen. SPANNEND! Zou hij bij odd bagage aankomen of op de bagageband???

Eerst maar bij odd kijken, dat past wel bij mij deze dag.

Daar staan al kinderwagens van onze vlucht, verder niets. En de deur is dicht.

Toch maar even wachten en met 1 oog (het goede welteverstaan) hou ik de band verder op in de gaten.

Duurt al efkes. Toch maar naar de band. En daar hou ik (weer met hetzelfde oog) de odd bagage in de gaten.

Maar daar komt mijn gele gevaarte over de band naar mij toe. Het is een vreugdevolle hereniging.

Nu naar buiten en mijn transfer zoeken. Na her en der vragen heb ik deze gevonden. Op naar het resort.

We komen aan bij het Royal Star Beach Resort.

Om half 7 kan ik naar de kamer. Diner begint pas om half 7, dus tijd voor een welverdiende douche.

Ik was meteen mijn stinkende reiskleding.

Diner is niet slecht ook niet heel goed. But you get what you pay for.

Buiten nog even met Joop gekletst met een Hurricane. Niet winderig maar wel een verdiende cocktail. Zou nog lekkerder zijn met echt sap.

Maar na een paar hiervan merk je dat toch niet meer.

Nu lekker slapen. Tot morgen

Groetjes Gerrie


  • 11 December 2022 - 23:30

    Ferry Vliege:

    Hoi Gerry. Leuk iets te lezen via deze weg. Zal het volgen. Lekker duiken In Egypte lang geleden dat ik daar ben geweest. Groet ferry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Hurghada

Escape room

Er even tussenuit.
Kamer in Royal Star Beach Resort.
In Hurghada Egypte.

Recente Reisverslagen:

17 December 2022

Van Hurghada naar Mierlo

15 December 2022

Hurghada

15 December 2022

Van Hurghada naar Luxor

13 December 2022

Rode Zee

13 December 2022

Duiken Rode Zee

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 36
Totaal aantal bezoekers 139558

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: