Hurghada - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Hurghada - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Hurghada

Blijf op de hoogte en volg

15 December 2022 | Egypte, Hurghada

7de dag

Donderdag 15-12-2022

Ik was in het resort en wachtte op Janny en ons pap en mam.

Ik hoor ze op de gang, dus ik stap mijn bed uit en loop naar de deur.

Bij de deur realiseer ik me dat ik gedroomd heb.

Zooooo jammer.

8 uur is het. Ik schrik. Ik word om half 9 opgehaald.

Wordt dus een snel ontbijtje.

Beneden bedenk ik me dat ze me om half 10 op komen halen.

Rustig ontbijten dus. En jaaa, daar is de man met het verse sap. Ik neem weer een vers sinaasappelsapje.

Dit is nummer 3 zegt hij. Dat weet ik. Ik heb geld bij me om te betalen.

200 Egyptische ponden. Ik ben hem nu 120 E.P schuldig. Wisselgeld is een probleem. Hij vraagt her en der aan medewerkers of ze geld kunnen wisselen. Hoe dan????? Je verkoopt een product en hebt geen wisselgeld bij je?

Ik zeg. Vanmiddag bij strandbar en morgen bij ontbijt wil ik ook sap. Dan heb ik vast vooruit betaald. Dat is goed.

Ik hoop dat Hussein de verzette afspraak voor de Spa goed heeft doorgegeven. En dat heeft hij.

Ik word keurig door een busje van de Spa, Rivoli, opgehaald.

Binnen word ik begroet door een meneer en een prachtige oranje gestreepte poes komt ook naar mij toegelopen.

Egyptenaren houden niet zo van honden, maar poezen wel.

Zal nog wel komen van hun voorouders. Bij de oude Egyptenaren waren poezen heilig.

Er wordt mij verteld dat ik het programma krijg dat op de folder stond, althans zo begrijp ik het.

Dat is niet precies wat ik wil. Ik wil graag een Hamman behandeling.

Yes, yes, is okay.

Ik heb er niet zoveel vertrouwen in, maar we zullen zien.

In kleedkamer is een dame die me een locker geeft en een grote handdoek.

Hier ga je met badkleding in de Spa. Is ook wel logisch, want het is gemengd.

Hier zet mevrouw mij in de sauna.

Niet veel later komt er een meneer mij uit de sauna halen, want in deze sauna komen veel mensen, en zet mij in een andere sauna.

Ik voel me niet prettig. Ik ben de enige en in de sauna zag ik alleen maar mannelijke medewerkers lopen.

Zandloper heb ik omgedraaid en net als ik mezelf tot rust heb gebracht en wel zal zien hoe het gaat lopen. Komt een meneer me weer uit de sauna halen, terwijl de zandloper op de helft staat.

Te verbouwereerd loop ik maar weer mee. Tijd voor het stoombad.

Effe wachten ja. Ik kom om te relaxen. Ik neem eerst een koude douche.

Hup het stoombad in. Na een tijdje komt een mevrouw mij halen voor het volgende onderdeel.

Eerst neem ik nog een koude douche schijnen ze nogal vreemd te vinden.

Ondertussen is er een groep saunagangers aangekomen. Voelt wel prettig.

Hup naar de Jacuzzi Daar krijg ik een glaasje hibiscusssap aangeboden.

Een mevrouw komt mij weer halen. Dat is allemaal snel gegaan. Jammer. Nu maar hopen dat de massage het goed maakt.

Op naar de volgende ruimte. En mijn hart maakt een sprongetje.

Daar is de stenen Hammam tafel!!!!!

Ik mag gaan zitten en een mevrouw begint warm water over mij te gieten en daarna mijn gezicht en armen met een scrubwashand te strijken. Dan mag ik op de warme steen op mijn buik gaan liggen en strooit ze kokosnoot schraapsel op mijn rug en benen en begint me te scrubben. Omdraaien en de voorkant ook. Alleen de private delen worden overgeslagen.

Tijd voor een warme douche.

En weer op de warme steen, waarop ik heerlijk ingezeept wordt. Zooo lekker.

Afspoelen. En dan gaan we naar de massageruimte.

Rustige muziek. En zij masseert me stevig.

Ooooh. Wat een knopen in mijn kuiten en deel bovenbenen.

Ook bij mijn schouderbladen zit het behoorlijk vast.

Het is een heeeerlijke massage.

En ze zegt dat ik nu voorlopig niet mag douchen. Ga ik ook niet doen. Ben net zo lekker ingeolied.

Ik bedenk me hoe ik haar straks persoonlijk een tip kan geven.

Is over nagedacht! Ik krijg een envelop met haar naam erop mee in het geval ik haar een tip wil geven.

Wachtend op de taxi, kroel ik met de prachtige oranje poes.

Na de lunch ga ik naar de pier met mijn boek.

En jaaaaa, daar is de juice man.

Er wordt voor mij een bedje met matras aan het einde van de pier neergezet. Daar blijft de zon het langst.

Fijn mijn boek lezen in het zonnetje. Als ik het te warm krijg spring ik in de zee om af te koelen.

Op een gegeven moment komt er een Egyptenaar naar me toe.

Waar komt u vandaan? Waar is husband?

Home with the kids.

Lucky man.

Lucky ME

Of ik mijn voeten wil schoon laten maken door de visjes en dan een voetenmassage om te ontspannen?

I had Hamman and massage this morning I am good.

Wat doet u vanavond?

Beetje praten, wat lezen.

Wilt u vanavond wat met mij drinken?

No I am good.

You break my heart.

Sorry. But no thanks I am good

Dan druipt hij toch maar af.

Hier ben je als vrouw alleen loslopend wild. De Neanderthaler komt los, in een complimenteus en soms charmant jasje.

Maar zooooo doorzichtig.

De zon is weg en het wordt koud. Tijd om terug te gaan.

Op de kamer mijn transfer bevestiging voor morgen. Maar ik word niet herkend. Nog een aantal keren geprobeerd. E- mail sturen, over 7 - 10 dagen krijg ik antwoord.

Ik kan ook bellen naar Spanje. Of chatten. Dat dan maar. Wachten op medewerker.

Dan maar vast inchecken.

Wel raar dat het ticket uitgeprint moet worden. Hoe ga ik dat in hemelsnaam doen? Nou dan eerst maar inchecken.

Dat gaat goed en mijn ticket wordt naar mij gemaild. Waar deze niet aankomt en na even wachten nog niet. En ik kan met mijn telefoon niet in de spam kijken.

Dan maar outlook opstarten en zo mijn mail bekijken, misschien lukt dat wel.

Wachtwoord niet goed. Ander wachtwoord geprobeerd. Ook niet goed.

Verdomme ik weet mijn wachtwoord niet meer.

Nieuw wachtwoord aanvragen. Krijg code via SMS, maar die werkt niet met de Egyptische SIM kaart.

Nu raak ik toch wel van streek.

Naar de receptie om te vragen of ik een computer kan gebruiken? Nee.

Alsjeblieft ik heb hulp nodig. Policy van hotel, gasten mogen de hotelcomputer niet gebruiken.

Aan de andere kant van de foyer staat ook een computer. Ik vraag aan de man aan het andere bureau of ik de computer mag gebruiken.

Ja hoor. Gaat niet moet ingelogd worden en de computer is niet van deze man.

Nu ben ik heel erg van streek, tegen paniek aan.

Huilend loop ik naar de eetzaal om te kijken of ik Joop kan vinden en of hij ook problemen met taxi en inchecken heeft.

Ik zie hem nergens. Wel de Amsterdamse dame, die mij probeert te helpen. Taxi lukt nog steeds niet. Dan nog maar eens proberen te chatten.

Duurt lang maar dan heb ik contact. Ik leg de situatie uit en er wordt mij om een aantal gegevens gevraagd.

Ik kan geen boeking van u vinden.

Maar dat moet ik heb hier de voucher voor me liggen. En de heenreis is WEL gelukt.

Welke agency. Op mijn voucher staat hotelbed. Dan moet ik maar contact met hun opnemen.

Ondertussen krijg ik door restaurant medewerkers servetjes aangereikt om mijn huilen te stoppen.

Transfer is morgen nog wel te regelen, maar hoe moet her met de vliegticket?

Weer naar de receptie of ze TUI in Egypte niet kunnen bellen?

Wat is roomnumber. En ze bellen mijn reisorganisatie. En dat is niet TUI.

Ik probeer een telefoonnummer van TUI te vinden. Ja weer een internationaal nummer niet in Egypte.

TUI heeft wel een balie op Hurghada airport. Dan maar vroeg een taxi regelen naar het vliegveld.

Ik kan niet stoppen met huilen. Ik ben lichtelijk in paniek. En zooooo boos.

Ga terug naar de eetzaal of ik Joop kan vinden.

Niet dus. Ik kom weer bij de Amsterdamse, daar zit ook een Nederlandse man die me probeert gerust te stellen. Dit kan allemaal op het vliegveld bij de TUI balie geregeld worden. Heeft hij ook al eens meegemaakt. Ik sta geregistreerd en ik heb ingecheckt zij kunnen die gegevens wel opvragen.

Hij moet dat ook zo doen. Hij heeft geen internet.

Langzaam kom ik wat tot rust. Maar de boosheid blijft bestaan. Waarom moet alles via internet? Stuur verdomme gewoon de tickets ook op.

Naar de foyer om een taxi te bestellen om half 2. Half 6 vlieg ik. Kost € 25.

Dan zie ik Joop en vraag of zijn transfer wel gelukt is. Heeft hij helemaal nog niet geprobeerd.

Lukt ook niet, maar om een andere reden.

Dan besluiten we samen een taxi te nemen. Maar de hoteltaxi is wel heel duur vindt hij. Een gewone taxi is goedkoper en er rijden er genoeg. Gewoon eentje aanhouden.

Wat rustiger ga ik toch maar wat eten.

Er zijn tijgergarnalen en heerlijke visfilet. Ga mooi nog voor een 2de keer.

En ik eet mijn frustratie weg met te veel gebak.

Dan kom ik op het lumineuze idee om Marieke van de duikorganisatie te appen of zij voor ons een taxi kan regelen. Zij werkt samen met de lokale taxichauffeurs.

Dat kan zij. Kost totaal € 10. Ik zeg DOEN.

Deel 1 in ieder geval geregeld.

Zal ik mijn frustratie nog wegdrinken met een cocktail? Ja doen.

Maar uiteindelijk toch maar niet. Heb nergens geen zin meer in.

Wil koffer vast zover mogelijk inpakken voor morgen. Uitchecken is om 12 uur. Bagage kan in depot. En we mogen faciliteiten van resort nog gebruiken.

Hopelijk gaat morgen alles goed. Tot dan

Groetjes Gerrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Hurghada

Escape room

Er even tussenuit.
Kamer in Royal Star Beach Resort.
In Hurghada Egypte.

Recente Reisverslagen:

17 December 2022

Van Hurghada naar Mierlo

15 December 2022

Hurghada

15 December 2022

Van Hurghada naar Luxor

13 December 2022

Rode Zee

13 December 2022

Duiken Rode Zee

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 28
Totaal aantal bezoekers 139979

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: