Duiken Rode Zee - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Duiken Rode Zee - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Duiken Rode Zee

Blijf op de hoogte en volg

13 December 2022 | Egypte, Hurghada

4de dag

Maandag 12-12-2022

Het is weer zo'n dag.

Ontbijt, taxi, boot, duiken, lunch, duiken, taxi, douchen, dutje, diner, verslag schrijven, slapen.

Nou dat was een kort verslagje.

Daar blijft het natuurlijk niet bij.

De taxi is dezelfde als gisteren, dus de taxichauffeur komt direct naar me toe. Tussen de drukte van veel toeristen die op andere trips gaan.

Ik heb er weer zin in.

Vandaag duik ik niet met de boys, 4 Nederlandse jonge mannen bezig om hun advanced te halen.

Zij gaan een diepe duik van 40 m doen.

Seen it, been there, did that already.

Ik mag met een jonge Mustafa mee, samen met 2 open water divers. Blijkt achteraf.

Mijn dive master is jonge Mustafa. Hij koppelt de 2 jonkies aan elkaar en mij aan hem.

Onder water heeft Daan de meeste moeite om te trimmen, op dezelfde diepte te blijven,. Dus ik gebaar naar Mustafa dat hij Daan's buddy moet zijn. Dan vorm ik een koppel met Amy.

Tijdens het zwemmen zwemt Mustafa voorop sn Daan blijft hannesen. Herken ik heel goed. Lang niet gedoken en hij heeft weinig ervaring.

Ik was in het begin een motorboot., zwom heel hard en dobberen ook op en neer als een gek.

Dus ik trek hem af en toe naar beneden. En probeer hem duidelijk te maken om de inflatie in zijn linker hand te houden, zodat hij deze niet steeds hoeft te zoeken.

Uiteindelijk snapt hij het en gaandeweg de duik gaat het beter.

Amy heeft er ook een beetje moeite mee. Vooral als ze foto's wil maken. Lijkt me ook moeilijk om dan stil te blijven hangen.

We spotten een grote Murene. Prachtig. Uiteraard ook veel v8ssen die we al eerder hebben gezien.

1 van mijn favorieten blijven de papagaai vissen.

Mustafa vraagt naar de flesinhoud, ik heb nog 140 bar, 100 is de helft en dan moet je terugkeren naar de boot. Hij komt naar me toe zwemmen om het te controleren, hij gelooft het niet. Maar het klop ECHT WEL.

We draaien om voor de terugtocht. Nu al?

En zijn snel weer bij de boot. Ik heb nog 115 bar over. En we hebben maar 32 minuten gedoken.

Heeeel erg jammer. Daan was al door zijn lucht heen. Begrijp ik ook wel, maar is wel zonde voor mij.

Aan boord vraag ik of ik vanmiddag wel met ervaren duikers mee kan.

Lunch is weer goed.

Yes!

Vanmiddag ga ik weer met de boys en big Mustafa, my buddy, mee.

We spotten een grote octopus. En veel blauwe trigger fish. Het is een relaxte duik. En het koraal ziet er hier beter en gevarieerder uit.

Hier zie ik tenminste Anemoon visjes, Nero, in hun natuurlijk huisje. De zeeanamoon.

Het is een heerlijke, relaxte duik en we zijn een uur onder water. Richting boot zijn we met 1 persoon meer. Hoe dan? Volgens mij zijn het 2 andere duikers. Dus missen we eigenlijk 1 duiker.

Maar Mustafa en de 3 boys zijn niet ongerust. Dus heb ik wat gemist onder water.

Boven water is Jesper al op de boot. Hij was eerder al door zijn lucht heen. En 2 divemasters hadden overleg en eentje is met Jesper meegegaan naar de boot. En de 2 andere duikers hebben zich bij ons aangesloten. All good.

Moe maar voldaan weer op de boot.

Geen alcohol voor mij vanavond. Ik val nu al om van vermoeidheid. Dus ik doe een powernap voor her eten. En ga daarna direct naar mijn kamer, verslag tikken en slapen.

Is het plan.

Eerst langs de receptie of Hussein woord gehouden heeft en mijn geld heeft terug betaald.

Alles in orde. Keurig. Zijn neef, de receptionist wil nog wel van mij weten of het klopt. En zal Hussein dit zeggen. Waarschijnlijk om te voorkomen dat ik het nog een keer zal claimen.

Terug naar mijn plan.

Maar ik raak in een leuk gesprek met een Amsterdamse dame.

En terwijl wij in gesprek zijn komt onze Duitse zatlap naar ons toe of hij aan mijn tafeltje mag zitten. Tuurlijk.

De Amsterdamse waarschuwt mij, daar kom je niet vanaf.

ECHT WEL.

IK ga bij haar aan tafel zitten. De zatlap probeert haar te paaien. You are a beautiful woman. Maar zij poeiert hem aardig maar definitief af.

Wat later dan gepland naar bed.

Lekker slapen en morgen weer gezond op voor de laatste duikdag.

Groetjes Gerrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Hurghada

Escape room

Er even tussenuit.
Kamer in Royal Star Beach Resort.
In Hurghada Egypte.

Recente Reisverslagen:

17 December 2022

Van Hurghada naar Mierlo

15 December 2022

Hurghada

15 December 2022

Van Hurghada naar Luxor

13 December 2022

Rode Zee

13 December 2022

Duiken Rode Zee

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 28
Totaal aantal bezoekers 139978

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: