Rode Zee - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Rode Zee - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Rode Zee

Blijf op de hoogte en volg

13 December 2022 | Egypte, Hurghada

5de dag

Dinsdag13-12-2022

Laatste duikdag. Ik ga weer vrolijk naar het ontbijt.

Vraagt één van de koks hoe ik heet. Hij maakt er sherry van.

Nee. Niet goed.

Jawel in Egypte sherry in Nederland Gerrie.

Ja vast met mijn frutlip.

Of ik alleen ben. Waar is mijn husband.

I came to get rest en relax.

Not good sherry.

Very well good.

Weer de boot op.

Ik duik met 3 anderen en weer onder leiding van Mustafa. De anderen zijn open water. Ik ga even overleggen met Mustafa.

Hoe diep ik dan wil. Ik hoef niet diep, maar wel lang.

Hij maakt een TOP SECRET deal met mij.

Wanneer de anderen door hun lucht zijn begeleidt hij ze terug naar de boot en wij duiken verder.

Good deal.

Mijn buddy is Dominic met GO Pro. Hij maakt van mij ook een foto onder water.

We zetten 1 duiker af bij de boot en gaan met drieën verder. Even later gaan ook de andere 2 weer naar de boot.

Ik heb nog genoeg lucht, dus wij gaan nog fijn verder.

Heerlijk relaxed "zweven" we verder. Zien nog een stone fish, grote murene en ontelbare andere vissen en visjes. Ik spot zelf een grote murene met een koraalduivel bij de ingang van zijn grot.

Ook zien we 2 grote murenen in dezelfde grot.

Ook komen we een Duits koppel met GoPro

tegen. Mustafa maakt foto's van hun en ook van mij. Selfie met z'n vieren. Zij belooft ze vanavond naar mij te sturen. Ik ben benieuwd.

Na 63 minuten komen we boven. Ik met 50 bar. Alle lucht opgemaakt wat toegestaan is. Wat een fijne duik.

2de duik na de lunch weer met Dominic en 2 anderen. En Mustafa met dezelfde deal als vanochtend.

Dominic heeft oor problemen, dus hij valt als eerste af. Later de andere 2. Ik en Mustafa gaan nog lekker verder rondkijken.

Op deze duik zien we veel grote murenen, een grote zwemmende murene. En ik spot een grote Barracuda. Enthousiast tik ik Mustafa aan. Die is helemaal blij.

Op de terugweg gaan we gearmd terug naar de boot. Al zwemmend op 5 meter, zodat we bij de boot nog maar even een stop hebben. Tot onze 3 minuten veiligheids stop erop zit.

Het was weer een geweldig mooie, relaxte duik.

Chukran Mustafa.

Ik vind het zo jammer dat de duikdagen voorbij zijn. Ik zou er haast morgen Luxor voor afzeggen.

Maar volgend jaar kom ik terug. En Mustafa belooft me om weer mijn diveguide te zijn.

Thuis mijn duikcomputer andere batterij in laten zetten.

En volgend jaar Nitrox cursus doen.

Zodat ik daarna een liveaboard week kan doen.

Wat heb ik zoal aan vissen gezien?

Stone fish

Scorpion fish.

Trumpet fish

King fish (Koraal duivel)

Blue spotted stingray

De grote Fantail stingray

Octopus

Red tooth triggerfish

Giant clam. Maar dan nog een kleintje met blauwe "baarden"

Spotted unicorn fish

Yellow tail tang

Surgeon fish

Longfin spade fish

Goby of sandperch????

Verschillende gekleurde papagaaivissen

Klunzinger's wrasse

Surge wrasse

Indian bird wrasse

Lyretail hogfish

Anemoonvis (nemo)

Dory ( naam vis volgt nog)

Indo-Pacific sergeant

Regal angelfish

Andere soorten angelfish. Altijd als paartje

Allerlei soorten butterfly fish. Altijd als paartje.

En dan nog alle vissen die ik niet kan benoemen.

Het waren geweldige duikdagen. Mijn koppie is weer lekker schoongespoeld.

In de taxi geeft Marieke mij tips voor morgen naar Luxor.

Ontbijt pakketje. Heb ik vanmorgen al aangevraagd.

Toiletpapier

Egyptisch kleingeld.

En wat voor fooien ik buschauffeur, gids en restaurant kan geven. 50- 100 Egyptische ponden.

En de mannetjes die van jou een foto maken met jouw mobiel.

En wat de toilet kost, vragen vaak meer.

Goede tips allemaal.

Dan nu douchen.

Euro's omwisselen in Egyptische ponden.

Toiletpapier klaarleggen.

Waterflesjes bijvullen.

Diner en weer slapen.

Om 4:30 uur worden we opgehaald.

Tot morgen Groetjes Gerrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Hurghada

Escape room

Er even tussenuit.
Kamer in Royal Star Beach Resort.
In Hurghada Egypte.

Recente Reisverslagen:

17 December 2022

Van Hurghada naar Mierlo

15 December 2022

Hurghada

15 December 2022

Van Hurghada naar Luxor

13 December 2022

Rode Zee

13 December 2022

Duiken Rode Zee

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 29
Totaal aantal bezoekers 139542

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: