Van Hurghada naar Mierlo - Reisverslag uit Mierlo, Nederland van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Van Hurghada naar Mierlo - Reisverslag uit Mierlo, Nederland van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Van Hurghada naar Mierlo

17 December 2022 | Nederland, Mierlo

8ste dag

Vrijdag 16-12-2022

Laatste dagje. Toch wel helaas. Het is hier zo'n heerlijk zomer weer. In Nederland vriest het en kan er geschaatst worden. Ook leuk.

Maar als ik thuis kom gaan de temperaturen weer stijgen boven het vriespunt en wordt het grauw en druilerig. Heb ik gehoord en daar zit ik niet op te wachten.

Maar aan alle goeds komt een einde.

Om 7 uur opstaan. Koffer zoveel mogelijk inpakken. Dan ontbijten en jaaa daar is de Juice man ook. Nog een lekker glas vers sap.

Om half 9 lig ik op een bedje bij het zwembad in de zon met mijn boek.

Om 9 uur mijn 68 baantjes (denk dat dat 1 km is) trekken in het koude zwembad. Gelukkig ben ik daar in getraind. En voordeel is, ik heb het zwembad voor mij alleen.

Om 10 uur zit ik weer in de zon met een warm kopje thee. Laatste uur genieten van de zon.

11 uur is dit afgelopen. Naar mijn kamer douchen en laatste spullen inpakken. Lekker alles op mijn gemakje, geen gehaast of gestress.

Om 11:45 uur lever ik mijn sleutelkaart in en zet mijn bagage in de opslag.

Om half 1 lunch, waarbij ik ga proberen een paar broodjes mee te smokkelen voor in het vliegtuig.

Ik land pas rond 22:00 uur op Düsseldorf.

Bij de lunch zijn wel broodjes, maar geen beleg. Had ik vanmorgen dus aan moeten denken. Nu worden het droge broodjes. Jak.

Dan krijg ik een geweldig idee als ik de pizza stand zie.

Doe mij maar 4 punten. Hup 2 bij 2 op elkaar. Ik vraag de kok om een plastic zakje om het in te pakken. Heeft hij niet maar hij regelt iets voor mij.

Even later ga ik het halen. Is het keurig ingepakt in aluminium folie, met bord en al!!!! HA, HA.

Ik pak het maar opnieuw in zonder bord.

Zo eten voor in het vliegtuig. Check.

Taxi is keurig op tijd. Is niet de reguliere taxi. Het is een keurige, nieuwe auto.

Ik denk dat het een Uber is. Joop rijdt dit ritje ook mee.

Voor we überhaupt het gebouw van de luchthaven in mogen, moeten we ons paspoort laten zien en ons vluchtnummer en vliegmaatschappij.

Heb geen ticket dus niet zo bij de hand. Moet dus apart gaan staan en wachten. En er staat een flinke rij die allemaal naar binnen moeten.

Ik diep de oorspronkelijk brief op van de reisorganisatie waarop deze gegevens staan.

Tussendoor bekijkt hij dit en kijkt op zijn lijst met vluchten, maar kan mijn vlucht niet vinden. Natuurlijk!!!!

Dit gebeurt 3x en steeds moet ik blijven wachten.

Dan komt er een ander mannetje aan en na over en weer overleggen mag ik dan toch door. Yeah.

Naar de TUI incheckbalie. Ik moet wachten tot mijn vlucht ingecheckt mag worden. Weer wachten.

Er komt een vlucht te staan naar Düsseldorf om 18:00 uur met een ander vluchtnummer.

Toch maar proberen. Blijkt de goede vlucht te zijn. Zonder ticket weet ik dat natuurlijk niet. Vandaar de verwarring bij de ingang.

Koffer inchecken. 16 kg. En op de gewone band. Fijn. Nu maar hopen dat deze ook op de gewone band terug komt.

Door de scan. Ditmaal ben ik goed voorbereid en kan zonder problemen door.

Er is een tekenaar die namen schrijf in sierletters

Met bloemen en dieren. Vind ik leuk voor Hailey. Doen dus.

Dan op zoek naar flesjes water. Ook gevonden.

Ik ben er klaar voor.

Het is 4 uur. Nog 2 uur voor vertrek maar ik heb geen spijt dat ik weer 1 uur eerder ben vertrokken. Lekker relaxed.

Met de bus naar het vliegtuig. Van de laatste warme lucht in T-shirt genieten.

17:54 uur zit ik op mijn plekje. Heb dit keer geen stoel gereserveerd. Zit nl al op een stoel met meer beenruimte naast de nooduitgang bij de vleugel. Ben ik er weer het eerste uit. Maar gaan we niet nodig hebben.

Rond half 7 stijgt het vliegtuig op. Rustige vlucht. En rond 22:00 uur, plaatselijke tijd landen we op Düsseldorf. Mooi weer tijd ingehaald.

Mijn koffer is de 4de op de band. Zo snel heb ik deze nog nooit terug gehad.

Even naar de telefoon winkel, zodat ik mijn sim kaart weer kan wisselen.

En dan op zoek naar de auto. Ik weet het nummer wel, maar er zijn niet meteen borden. Gelukkig heb ik weg ingeprent, dus ik weet welke kant ik op moet.

En daar staat ie al te wachten op mij.

Probleemloze rit naar huis. In mijn straat ligt sneeuw!! Dat is effe wennen.

Rond half 1 ben ik thuis. Wat is het hier binnen koud.

Ik zit nu lekker onder mijn electrische deken dit verslag te tikken.

Ik heb genoten van de vakantie. Dat smaakt gelukkig weer naar meer.

Groetjes Gerrie

• 17 December 2022 - 19:45