Van Hurghada naar Mierlo - Reisverslag uit Mierlo, Nederland van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Van Hurghada naar Mierlo - Reisverslag uit Mierlo, Nederland van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Van Hurghada naar Mierlo

Blijf op de hoogte en volg

17 December 2022 | Nederland, Mierlo

8ste dag

Vrijdag 16-12-2022

Laatste dagje. Toch wel helaas. Het is hier zo'n heerlijk zomer weer. In Nederland vriest het en kan er geschaatst worden. Ook leuk.

Maar als ik thuis kom gaan de temperaturen weer stijgen boven het vriespunt en wordt het grauw en druilerig. Heb ik gehoord en daar zit ik niet op te wachten.

Maar aan alle goeds komt een einde.

Om 7 uur opstaan. Koffer zoveel mogelijk inpakken. Dan ontbijten en jaaa daar is de Juice man ook. Nog een lekker glas vers sap.

Om half 9 lig ik op een bedje bij het zwembad in de zon met mijn boek.

Om 9 uur mijn 68 baantjes (denk dat dat 1 km is) trekken in het koude zwembad. Gelukkig ben ik daar in getraind. En voordeel is, ik heb het zwembad voor mij alleen.

Om 10 uur zit ik weer in de zon met een warm kopje thee. Laatste uur genieten van de zon.

11 uur is dit afgelopen. Naar mijn kamer douchen en laatste spullen inpakken. Lekker alles op mijn gemakje, geen gehaast of gestress.

Om 11:45 uur lever ik mijn sleutelkaart in en zet mijn bagage in de opslag.

Om half 1 lunch, waarbij ik ga proberen een paar broodjes mee te smokkelen voor in het vliegtuig.

Ik land pas rond 22:00 uur op Düsseldorf.

Bij de lunch zijn wel broodjes, maar geen beleg. Had ik vanmorgen dus aan moeten denken. Nu worden het droge broodjes. Jak.

Dan krijg ik een geweldig idee als ik de pizza stand zie.

Doe mij maar 4 punten. Hup 2 bij 2 op elkaar. Ik vraag de kok om een plastic zakje om het in te pakken. Heeft hij niet maar hij regelt iets voor mij.

Even later ga ik het halen. Is het keurig ingepakt in aluminium folie, met bord en al!!!! HA, HA.

Ik pak het maar opnieuw in zonder bord.

Zo eten voor in het vliegtuig. Check.

Taxi is keurig op tijd. Is niet de reguliere taxi. Het is een keurige, nieuwe auto.

Ik denk dat het een Uber is. Joop rijdt dit ritje ook mee.

Voor we überhaupt het gebouw van de luchthaven in mogen, moeten we ons paspoort laten zien en ons vluchtnummer en vliegmaatschappij.

Heb geen ticket dus niet zo bij de hand. Moet dus apart gaan staan en wachten. En er staat een flinke rij die allemaal naar binnen moeten.

Ik diep de oorspronkelijk brief op van de reisorganisatie waarop deze gegevens staan.

Tussendoor bekijkt hij dit en kijkt op zijn lijst met vluchten, maar kan mijn vlucht niet vinden. Natuurlijk!!!!

Dit gebeurt 3x en steeds moet ik blijven wachten.

Dan komt er een ander mannetje aan en na over en weer overleggen mag ik dan toch door. Yeah.

Naar de TUI incheckbalie. Ik moet wachten tot mijn vlucht ingecheckt mag worden. Weer wachten.

Er komt een vlucht te staan naar Düsseldorf om 18:00 uur met een ander vluchtnummer.

Toch maar proberen. Blijkt de goede vlucht te zijn. Zonder ticket weet ik dat natuurlijk niet. Vandaar de verwarring bij de ingang.

Koffer inchecken. 16 kg. En op de gewone band. Fijn. Nu maar hopen dat deze ook op de gewone band terug komt.

Door de scan. Ditmaal ben ik goed voorbereid en kan zonder problemen door.

Er is een tekenaar die namen schrijf in sierletters

Met bloemen en dieren. Vind ik leuk voor Hailey. Doen dus.

Dan op zoek naar flesjes water. Ook gevonden.

Ik ben er klaar voor.

Het is 4 uur. Nog 2 uur voor vertrek maar ik heb geen spijt dat ik weer 1 uur eerder ben vertrokken. Lekker relaxed.

Met de bus naar het vliegtuig. Van de laatste warme lucht in T-shirt genieten.

17:54 uur zit ik op mijn plekje. Heb dit keer geen stoel gereserveerd. Zit nl al op een stoel met meer beenruimte naast de nooduitgang bij de vleugel. Ben ik er weer het eerste uit. Maar gaan we niet nodig hebben.

Rond half 7 stijgt het vliegtuig op. Rustige vlucht. En rond 22:00 uur, plaatselijke tijd landen we op Düsseldorf. Mooi weer tijd ingehaald.

Mijn koffer is de 4de op de band. Zo snel heb ik deze nog nooit terug gehad.

Even naar de telefoon winkel, zodat ik mijn sim kaart weer kan wisselen.

En dan op zoek naar de auto. Ik weet het nummer wel, maar er zijn niet meteen borden. Gelukkig heb ik weg ingeprent, dus ik weet welke kant ik op moet.

En daar staat ie al te wachten op mij.

Probleemloze rit naar huis. In mijn straat ligt sneeuw!! Dat is effe wennen.

Rond half 1 ben ik thuis. Wat is het hier binnen koud.

Ik zit nu lekker onder mijn electrische deken dit verslag te tikken.

Ik heb genoten van de vakantie. Dat smaakt gelukkig weer naar meer.

Groetjes Gerrie


  • 17 December 2022 - 19:45

    Ferry Vliege:

    Leuk je verslagen te lezen. Blijf gezond en geniet van het leven [e-2665]️

    Ferry en Kanika [e-1f495]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Mierlo

Escape room

Er even tussenuit.
Kamer in Royal Star Beach Resort.
In Hurghada Egypte.

Recente Reisverslagen:

17 December 2022

Van Hurghada naar Mierlo

15 December 2022

Hurghada

15 December 2022

Van Hurghada naar Luxor

13 December 2022

Rode Zee

13 December 2022

Duiken Rode Zee

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 139567

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: