Van Pokhara naar Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Van Pokhara naar Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Van Pokhara naar Kathmandu

11 Maart 2023 | Nepal, Kathmandu

Dag 19 Dinsdag 7 maart 2023

We hebben een lange, lange busrit voor de boeg. Dat wordt weer hobbelen. En vlak langs de afgrond rijden. Daar moet je niet teveel naar kijken of over nadenken.

We hebben onze koffiestop weer bij hetHighway restaurant. Maar nu wordt me wel verteld dat ik niet in de koffierij hoef te staan. Maar in een andere, kortere rij kan staan.Fijn zo, want we zijn ondertussen met wel 3 busladingen hier. Blij dat ik geen koffie lust. Ik bestel één van mijn favoriete drankje.Lassi, medium sweet. Dit is een yoghurt drankje met suiker. Met vers fruit is lekkerder, maar het is nu alleen het seizoen van de bananen. Ik ben niet van plan naar het ziekenhuis te gaan met mijopgezwollen keel door allergie banaan.

Hup weer door.

Lunchtijd. Wendy vraagt wat de snelle snacks zijn. Omdat er hier al groepen zitten en er nog meer aankomen. Anders zitten we hier 2 uur later nog. Keus uit sandwiches, gebakken noodles en mo mo’s (dit zijn Nepalese dumplings) Ik neem de vegetarische mo mo’s.Lekker hoor.

En weer verder hobbelen. Ik val regelmatig in slaap. Heb ik ook hard nodig. En met dat hobbelen valt het ook niet mee een verslag te tikken. Maar als ik wakker ben tik ik er op los. Met honderden typfouten.

We komen aan in Kathmandu bij een 5 sterren hotel. YEAH, fijn. Misschien ook wel met zwembad. Helaas dit is niet ons hotel.Dit ligt circa 300 m. de hoek om. Neeeeee, moet ik met al mijn bagage gaan sjouwen? Gelukkig hoeft dit niet. Ons hotel laat de bagage ophalen. We verblijven de laatste dagen van de Sawadee reis in hotel Nepali Ghar.

Prima hotel. Ik was alleen niet zo blij met onze kamer. Ik wilde naar het toilet.Geen deur in het halletje, geen deur in de slaapkamer. Zeker weten dat de kamers met eigen badkamer zijn. Ik ben de badkamer KWIJT. Desiree is oplettender, of ik ben te moe. Want achter matglazen schuifdeuren is een keurige badkamer.

Één van de medereizigsters heeft de busreis van 10 uur kranig doorstaan met veel buikpijn. Wendy regelt dat er een goede arts komt. En ze regelt een deskmedewerker van het hotel om met ons een klein toerke te doen, langs wat goede restaurants en een goede massage/schoonheidssalon.

We gaan daarna met vieren naar OR2K, dat was in Pokhara goed bevallen. Vegetarisch, Midden Oosten restaurant. Hier ECHT Midden Oosten sfeer, kompleet met kussentjes op de vloer om op te zitten.

Maar ach, dat moet kunnen. Ik ben nog jong en soepel. Au, kreun, kreun. Vanavond neem ik het traditionele Nepalese gerecht. Dal bhat. Dal is linzen En bhat is rijst. Met enkele bijgerechten erbij. Oa. Nepalese spinazie, yoghurt, vegetarische curry, aardappel, pittige pickels en papadums. Het smaakt prima.

Dan gauw naar bed. Morgen hebben we een vrije dag. Maar wij moeten om 4 uur alweer opstaan. Half 6 op het vliegveld zijn, voor onze Mountain Flight langs de Himalaya.

Groetjes Gerrie