No worries mate - Reisverslag uit Sydney, Australië van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu No worries mate - Reisverslag uit Sydney, Australië van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

No worries mate

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg

27 Januari 2010 | Australië, Sydney

Sydney is mijn 2de stop naar far, far away. De jongste wereldstad.
Met een gevoel van eindeloze vrijheid en ruimte. So they say.
Het zal allemaal wel goed komen met het No worries mate gevoel.
No worries als je mijn verslagen te lang vind. Het is mijn persoonlijk dagboek dat iedereen mag lezen, niet moet lezen.
Voor mij is het mijn naslag over deze reis.
Allereerst, hartstikke bedankt voor de leuke reacties. Zo lijkt het net alsof ik toch niet helemaal alleen reis. Ik vind dit kei gaaf.
Keep on doing the good work.
Aikham en Jon. Proficiat met jullie 3de kleintje. Alles goed met moeder en kind? Na de vakantie kom ik op kraamvisite. Hoe vinden de andere 2 meiden het?
Thea. Succes met je huisje
Ik zou wel willen helpen, maar dat komt even niet zo goed uit. Ben benieuwd als ik terug ben.
Ik heb het laatste nachtje in Singapore goed doorstaan. Geen kippenziekte gekregen.
Ik neem een taxi naar het vliegveld. Die me bij de verkeerde ingang afzet. Maar no worries met de shuttle naar de andere hal.
De gate is wel 16 minuten lopen, met roltrappen, maar lui als ik vandaag ben neem ik ook daarvoor de shuttle.
Door alle indrukken van de afgelopen 2 dagen ben ik vergeten online in te checken. Dus geen raamplaats, terwijl het een dagvlucht is. Maar no worries.
De middelste rij naast mij is helemaal leeg en is een 1ste rij.
Dus verhuis ik een plekje en heb meer been- en armruimte. Heel fijn.
Nog even met de buurtjes in het vliegtuig en van Nederland gepraat. Een stel uit Duitsland die een half jaar in Australie gaan studeren/werken. Vanuit hun universiteit in Maastricht.
Slimme jongelui, mooi wat van de wereld zien, voordat het werk begint.
Vliegtuig vertrekt een kwartier later dan gepland, maar komt mooi op tijd om 20:30 uur in Sydney aan.
De vlucht heeft ongeveer 7 uur geduurd, ik heb een beetje geslapen.
Maar zal blij zijn als ik straks lekker in mijn bedje lig.
Voordat de shuttle bus vertrekt is het alweer 22:00 uur.
Ik zit wel in de nieuwste hostel in Sydney, the Sydney Harbour hostel, met dakterras met uitzicht op de haven, brug, Opera House.
Helaas is dat nu wel gesloten.
No worries, tomorrow is another day.
Het is een groot hostel met op de begane grond een open ruimte waar archeologische resten te zien zijn.
De 6 persoons dorms zitten allemaal vol.
No worries mate. Dit wordt gratis geupgrade naar een 4 persoons dorm.
Plus ik ben lid van hosteling international, dus ik krijg ook nog een discount op de prijs.
Een keertje ben ik niet de oudste roomie, mijn roommate is 79 jaar, ze komt uit Schotland en trekt 2 maanden door Australie, deels met een vriendin, deels alleen.
Met een totale heup aan de ene kant en een totale knie aan de andere kant.
Kijk dat bedoel ik nou. Over 30 jaar zie je mij ook zo gaan. I Wish and hope.
Bij mij is het nu 00:40 uur (10 uur later dan bij jullie) en ik ben moe en ga naar mijn bedje toe.
Welterusten allemaal, oogjes dicht en snaveltjes toe.
Groetjes Gerrie


  • 27 Januari 2010 - 17:53

    Caroline:

    Ha Gerrie,
    fijn dat je veilig geland bent in Sydney.
    Heel leuk om iedere dag je avonturen te lezen.
    Ik ben jaloers op je stoere houding en je aanpassingsvermogen.

  • 27 Januari 2010 - 18:34

    Joan:

    Hoi Gerrie,

    Bedankt voor je verslag.
    Kangaroe schijnt erg lekker te zijn. Kun je best een keertje proberen als je in Azie kip eet!

    Groeten Joan

  • 27 Januari 2010 - 19:36

    Janny:

    Goedemorgen, weer uitgerust voor nieuwe avonturen??
    Esther hoopt dat je een boekwinkel tegenkomt, hahaha. Als dat zo is er niet tegenaan lopen maar naar binnengaan, anders heb je een zere neus!!!
    Veel plezier in Sydney.
    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 139959

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: