1ste etappe - Reisverslag uit Augsburg, Duitsland van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu 1ste etappe - Reisverslag uit Augsburg, Duitsland van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

1ste etappe

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg

15 Augustus 2013 | Duitsland, Augsburg

Donderdag 15 augustus

Weer een nieuw avontuur. Helemaal alleen rijden naar Oostenrijk. Nou, niet helemaal alleen. Paco gaat mee. Maar hij neemt het stuur onderweg niet over. Flauw he?

Bij Wilma gezien hoe makkelijk en duidelijk een Tomtom is. Dus die heb ik ook maar eentje aangeschaft. Ook de route in grote lijnen opgeschreven. Dat ding zou het onderweg nou net begeven of geen bereik hebben.
Je moet sowieso zelf ook een idee hebben waar je heen gaat.

Janny huiswerk gegeven om een gasthof od onderweg te zoeken. Maar konden niets geschikt vinden. Dus de tent ed van zolder gehaald. Ca.pings zat overal.
Alleen die tent opzetten alleen voor 1 nachtje. Daar heb ik ook niet zoveel zin in.
Op zoek naar een "gooi" tentje. Die zijn reuze makkelijk. Helaas niet zo heel waterdicht met een flinke regenbui. Toch maar niet dus.

Ook de banden, olie ed bij de garage checken voor de "grote" reis van mijn bejaarde autootje. Zo ver heeft die met mij nog niet gereden.
En jawel! Mark zei het vorige week al. De uitlaat rammelt veel harder dan voorheen. Er moet inderdaad een nieuwe uitlaat onder.

En die tent zit me ook nog niet lekker. Terug naar mijn oorspronkelijke plan. In de auto slapen.
Thuis gekomen komt ook net de buurman aanrijden. Toeval????
Hij wil mij wel helpen met de voorstoel eruit te halen. Zo gepiept.
Bijzet tafeltje als verhoging. Bij Praxis plank op maat laten zagen.
Bodem klaar. Tuinkussens en slaapmatje erop. Kussen en slaapzak.
Klaar is mijn "camper"

Vandaag ontbijt ik met een blikje energydrank erbij. Zonder suiker maar met een lading cafeïne. Dat zou me wakker moeten houden.
Want mijn grootste angst van dit avontuur is: IN SLAAP VALLEN ACHTER HET STUUR! !!!!!!!

Vandaag om 9:45 uur ben ik op weg. Het plan is om tot Augsburg te rijden. Naar camping Lech. Tip van collega Marice. Het is wel ca 630 km.
Rustig aan om de 2 uur pauzeren. En een blikje energydrank erin.

Het rijden gaat heel goed. Niet een keer een dut. En ik blijf gefocust.
Geen files. Wel af en toe langzaam rijdend verkeer.
Maar het is wel een eind! Ik zal blij zijn als ik er ben.
En LANG LEVE DE TOMTOM! !!!!!!!!! Dat is relaxed rijden. Zeker als je alleen bent. Geen moeite met de route. En ik kom veilig en wel om ca 18:15 uur bij de camping aan.

Ik sta met mijn "mini camper" tussen de groten. Schattig gewoon.

Even verkennen met de hond. Bedje opmaken.
Want er moet eerst gereorganiseerd worden. Er lag gedurende de reis van alles op mijn bedje. Koffer gaat nu op de chauffeuse stoel. En zo nog wat meer dingetjes.

Dan effe zwemmen in het meertje, douchen en een hapje eten.
Van vermoeidheid heb ik eigenlijk geen honger meer. Maar het moet.
Een salade en vis met rijst.

Nu ga ik mijn bedje opzoeken. Ben heel benieuwd hoe wij zullen slapen.
Paco zal wel goed gaan. Zo gezellig naast mij.

Welterusten
Groetjes Gerrie

  • 15 Augustus 2013 - 22:25

    Karin S.:

    Hi, hi,
    Die Gerrie....
    Goed geregeld, zou ik zeggen!
    Hopelijk slaap je lekker (in ieder geval beter dan ik, maar daar hoef je dan ook niet veel voor te doen).
    Veel plezier op je avontuur!

    Groetjes Karin

  • 15 Augustus 2013 - 23:06

    Janny:

    Hoop dat je een rustige en verkwikkende nacht zult hebben vor je aan de volgende etappe begint!!

  • 16 Augustus 2013 - 10:23

    Wilma:

    goed gedaan Gerrie morgen weer fit op
    fijne vakantie, oja en wij zullen met jaloerse wachten op de oordeel van je eerste Wienerschnitzel. laat maar weten
    groetjes

  • 16 Augustus 2013 - 14:14

    Joke:

    hai avonturierster!! je ziet wel met eenvoudige middelen red je het ook wel voor even.....een bed blijft toch wel belangrijk voor de nacht rust. Heb je geen enge geluiden gehoord die jou s 'nachts wakker hielden of BLIEKERS........ zal wel niet je hebt je waakhond bij ha ha, en blaffen kan hij als de beste!
    Kom goed aan op je vakantie bestemming groetjes Joke

  • 16 Augustus 2013 - 15:42

    Conny Van Der Meulen:

    Hahaai Gerrie...
    Daar ga je al, in je mini-camper die net geen vw-busje is. Ik vraag me wel af of het lekker slaapt met een lijf vol energie-drankjes....vooral als je dat niet gewend bent...


  • 16 Augustus 2013 - 18:03

    Joan :

    Hoi Gerrie

    Ik hoop dat je lekker geslapen hebt. Wij hebben ook een werpen en die heeft als heel
    wat stortbuien overleefd.

    Fijne vakantie

    Joan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Augsburg

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 139997

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: