2de etappe naar Oostenrijk - Reisverslag uit Walchen, Oostenrijk van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu 2de etappe naar Oostenrijk - Reisverslag uit Walchen, Oostenrijk van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

2de etappe naar Oostenrijk

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg

16 Augustus 2013 | Oostenrijk, Walchen

Vrijdag 16 augustus 2013

Hoe is het slapen vannacht gegaan in mijn autootje?
Best wel goed. Het duurde even voor ik insliep. Nog last van de cafeïne misschien?
'S nachts koelt het flink af. Dus een vestje aan en lekker in mijn slaapzak genesteld. Paco lag naast mij te ronken. Heel knus.
Ik heb dan geen comfortabele camper. Ik heb wel een heel comfortabele stoel. Hier zit/lig ik relaxed op met de beentjes omhoog.

Dit was ook om uit te proberen hoe Paco zich gedraagt op de camping.
Het begon gisteren al goed. Ik had hem aan een paal vast gezet. En hij begon meteen te blaffen toen ik wegliep.
Als ik hem in de auto zet gaat het goed. Dan moet het niet te heet zijn.
Dus echt lange tijd op de camping gaat het niet worden.
Maar zo op doorreis moet kunnen.

Hier op de camping zijn allemaal sleutel kinderen. Inclusief ikke.
Iedereen heeft een keycord met de sleutel van het sanitair gebouw.
Wat netjes en schoon is.

Vanochtend ontbeten met verse broodjes en energydrank.
In de auto een cd met klassieke muziek voor de balans.
Drankje voor de energie en rustgevende muziek om niet te gaan stuiteren.
Zo start ik om 9:45 uur. Volgens de tomtom is het nog 3 uur rijden.
Voor mij dus niet. Ik neem geen lange pauzes. Maar moet wel vaak stoppenom te ppissen. Paco dan ook maar.
Het is ook erg heet vandaag. Zo'n 28 graden.

Vandaag ook geen files. Maar zo nu en dan langzaam rijdend verkeer.
Gelukkig want dan zie ik ineens de bergen in de verte. Tijdens het snelle rijden zag ik dat niet. Alleen maar gefocust op de weg.

Het gaat weer lekker op de snelweg.
Dan is het tijd om de snelweg te verlaten. Dan begint het eigenlijke vakantie gevoel pas. Bergen, almen, kronkelwegen.
Kronkelwegen? ????? Nog effe geen vakantie, maar goed opletten. Het kronkelt, stijgt en daalt dat het een lieve lust is. En geen brede weg.
Wel heel erg prachtig. Maar hier rij ik niet snel.

Het laatste stuk weg naar Zell am See is weer wel een brede makkelijke weg. Zo ook het stuk naar Walchen waar mijn gasthof is.
Ik had zo niet het adres bij de hand, maar ik vraag het wel in het dorpje.
He! Gasthof Waidachhof, daar rij ik net voorbij. Gevonden!!!
Het is 3 uur en erg warm.
Het ligt dan wel aan de doorgaande weg, maar het uitzicht is prachtig. Laat de vakantie maar beginnen! !!!

Ik heb een kamer op de 3de verdieping, maar er is een lift.
Het is een keurige 1 persoons kamer. Ik ben toch weer moe van het rijden en we gaan eerst een dutje doen. Het is toch te warm om te wandelen.

Daarna gaan we op zoek naar dogwalk trail adres.
We wandelen er zo naar toe. En ze zijn thuis. François legt me de route naar de hut uit. Dan kan ik morgen gaan sightseeing op de Grossglockner alpenstrasse. Dit is een van de mooiste bergwegen in Europa.
Daar neem ik morgen mooi de tijd voor.
En rij door tot het hoogste punt. Het eindpunt. Daar is de hut 5 minuten vandaan. Op ongeveer 2100 m hoogte.
Midden in het natuurgebied Hohe Tauern. Hoog in de bergen.
Jodelahitie!!!!!!!!!!! Super veel zin in.

Maar eerst een ommetje hier. Uiteraard omhoog met prachtig uitzicht op het dorp en de bergen. Zo mooi. Zo heerlijk om weer in Oostenrijk te zijn.
Met Wiener schnitzel und pommes frites und salat. Want dat eet ik vandaag. Lekker.

Nu weer slapen in een echt bedje met eigen badkamer.
Das leben ist gut.

Guten nacht bis morgen
Grussen Gerrie

  • 16 Augustus 2013 - 23:37

    Janny:

    zooooooooo jaloers op jouw heerlijke eten!! mmmmmmmmmmmmmmmm!!! Maar geniet er maar lekker van hoor, het is je gegund!!!
    Kei goed gedaan, die autoreis in je eentje. Zie je wel dat je het kan, eens wat meer zelfvertrouwen hebben,hoor. Kan geen kwaad maar volgende keer ga ik mee hoor, alleen al voor die Wiener schnitzel!
    Wilma, zullen wij gewoon volgen, jij rijdt, ikke de navigatie, Deal?
    Gerrie, geniet van al dat moois en maak er iets van!!
    Wilma en ik zijn er over een paar dagen ook !!

  • 17 Augustus 2013 - 13:09

    Wilma:

    dat duurt dan echt een paar dagen, want ik kan niet lang achter het stuur. na 2 uurtjes heb ik het wel gehad, dan lang lang rusten en weer 1 uur en zo verder. dan kom ik stijf en versleten aan. maar ach dat zou de pret niet mogen drukken. alles voor de wienerschnitzel toch.
    of toch niet?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Walchen

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 139964

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: