Dag 6 Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Dag 6 Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Dag 6 Banff

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg

13 September 2017 | Canada, Banff

Dinsdag 12 september

Leentje, travelling really is fun, and it all works out in the end. Right Wilma?
And no I haven't seen a bear yet.
And I still have to figure out how to post the pictures.

Vandaag een beetje uitgeslapen tot 8:15 uur. Ontbijtje. Ik heb een paar dagen geleden een heel bruin brood gekocht. In de broodrooster en het is prima te eten.
Veel gasten ontbijten hier en koken zelf 's avonds. Heb ik ook even aan gedacht. Heeeel even maar hoor!
Straks komen ze me ophalen voor mijn heli vlucht. Exciting!
Ik heb al een reisziekte pilletje ingenomen. Hoe ouder ik word hoe slechter ik er tegen kan. En ik laat me de pret niet bederven door ziek te worden.
OH ZO!!!!

Het is maar goed dat ik de vlucht met vervoer geregeld heb. Want het is in een ander dorp. Canmore.
Binnen is er eerst nog een instructie/veiligheids filmpje. En dan worden we ingedeeld. Hopelijk zit ik niet in het midden.
We zijn met z'n drietjes voor deze vlucht. Ik vlieg met een Engels echtpaar.
We kijken met verbazing naar het foto maken bij de helicopter. Volgens de instructie moet je gebukt naar de helicopter lopen, maar eenmaal bij de helikopter mag je rechtop staan voor de foto. Rarara
Er wordt on gevraagd wie voorin wil zitten. En ik steek (uiteraard) enthousiast mijn vinger op. Maar Helen had ook haar hand opgestoken.
Zij laat mij voorin zitten. Lief hè? Kan zij naast haar man zitten.
Achteraf komt dit ook goed uit. Want ik ben niet ziek en Helen wel, ondanks pilletje.

We hebben de grand tour van 30 minuten, waarbij we naar één van de hoogste bergen vliegen met gletsjers erop. Zo mooi!
Ik geniet van elke seconde. Voor ik het weet is de vlucht alweer afgelopen. Jammer.
Het was niet zo'n mooi weer als gisteren, er is veel bewolking en weinig zon.

Op de terugweg begint het te regenen. Terug in het stadje ga ik op magneten jacht. En koop nog wat gegrilde kipkluifjes voor bij de salade vanavond.

Gisteren hebben ze me gezegd dat ik absoluut Beavertail moes proeven.
Ik zal eens kijken. Dit is gefrituurd deeg in de vorm van een beverstaart. En waarbij je de topping zelf kan uitkiezen uit allerlei veelal zoetigheden.
Dat is me teveel. Dus ik pas. Gerrie jij past?????? Om iets te proeven????
Smaakt sterk naar chorio's?? of oliebollen zonder iets erin. Ben ik niet zo'n fan van. En veel te groot

In een snoepwinkeltje koop ik een salted caramel donkere chocolade bonbon. Omdat ik toch zin in iets zoets heb gekregen. 2.50 dollar. Dan moet dit ook wel heerlijk smaken.
Valt tegen, hoofdzakelijk caramel met een laagje chocolade. Jammer.
Ja Joyce, ik kan beter gewoon van de suiker afblijven.

Naar het hostel voor de late lunch. Ik wil eigenlijk nog wel wat actiefs gaan doen. Ik zou de Tunnelmountain kunnen beklimmen. Dit duurt een 1, 1 1/2 uur.
Maar het weer is zo verraderlijk. Het zal nu ook wel niet druk op de track zijn. En ik mag van de hostel een busje bearspray lenen om mee te nemen. Nou ik dacht het niet.

Ik ga lekker naar de hot springs. Bus in de stad nemen en naar boven naar de hete bronnen.
Hier hebben ze een klein zwembad gemaakt waar dit hete water in stroomt.
Oooooh dat is lekker. Als het me te heet wordt ga ik weer op de kant zitten in de regen. En daarna laat ik me weer heerlijk zakken in het warme water. Dit duurt zo een dik uur, anderhalf uur.
Gerimpeld kom ik het water uit. En neem nog een goede douche.
Als ik aangekleed ben en net weg wil gaan, zie ik Lisa van gisteren. Ze is er net en heeft weer een lange hike tocht gedaan. Geniet ervan meis.

In de regen bij de bushalte wachten. Saai. Dus ik knoop een praatje aan met een echtpaar. Zij komen uit Argentinië. Veel Spaans kan ik niet meer wat jammer is. Maar ze spreken Engels met een dik accent. Het jongere stel joins us in the conversation. Zij komen uit de USA en zijn op honeymoon. Cute!!!
In de bus klets ik verder met het jonge stel. En laat bijna mijn halte voorbij schieten. Direct voor de deur van het hostel.

In de kamer zijn er 3 dames bijgekomen. Dus we zitten vol.
Had ik al gezegd dat we op de kamer onze eigen kleine badkamer hebben? Ideaal met 2 tot 3 personen. Maar eens zien hoe dat morgenochtend ga. Hier op de gang zijn ook douches dus alles komt goed.

Morgen meer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 139653

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: