NZ dag 15 Op weg naar Picton - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu NZ dag 15 Op weg naar Picton - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

NZ dag 15 Op weg naar Picton

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg

13 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Picton

zaterdag 13-2-2010

Heeeel, heeeel veel regen en wind vannacht.
Maar vandaag weer een reisdag, dus dat scheelt.

Onze eerste stop is Cape Foulwind, waar een seal colony zit.
Gelukkig regent het niet meer, maar er staat wel veel wind.
Lekker uitwaaien en benen strekken op onze wandeling over Cape Foulwind.
We zien verschillende zeeleeuwen op de rotsen liggen, ze maken een fluitend geluid naar elkaar.
3 kleintjes spelen wat op de rotsen en in het water. Leuk om te zien.

Ook heerlijk om naar het gebeuk van de zee op de rotsen te luisteren.

Onderweg komen langs een route van wandelaars en renners. Hier zijn ze bezig met een marathon. Van jong naar oud, dik en dun (niet allemaal rennend) veel deelnemers.
Stapvoets rijden we hier langs.
Daardoor geen tijd meer voor een picknick, helaas.

We gaan nog even kijken bij Lake Rotoiti.
Helaas ook geen tijd om nog even te zwemmen.
De groep wil naar een wijnproeverij. We zitten tenslotte bijna in het wijngebied van Marlborough.
Ik pas me wel aan. Wijn proeven!!!
Ik zou hier nog een ALCOHOLIST worden. Eten: Wijntjes erbij.
Eerlijk gezegd komt de wijn mijn neusgaten uit. Iedere dag wijntje erbij. Ik hoef vanavond echt geen wijn meer.
Doe mij maar een heerlijk koel glas vers geperst sapje.

We gaan ook nog even naar de chocolade fabriek, maar ook hier helaas. Het is al wat later, dus er wordt al gepoetst. Van het maken van de cholaatjes is niets meer te zien.
We mogen nog wel verschillende dingen proeven. Lekkerrrrr.

In Picton verblijven we in het American motel, vlakbij de haven.
Alles is vlakbij de haven, want het is maar een klein dorpje.

We gaan weer met z'n allen eten, maar het duurt erg lang voordat we ons eten krijgen. En ik had zo graag vandaag mijn reisverslagen bijgewerkt.
In het motel blijkt geen internet te zijn. En het internetcafe is al gesloten.
MAAR. In het restaurantje waar we gegeten hebben staat een computer voor de betalende gasten om gratis te gebruiken.
Ik vraag of ik daar aan kan werken en het is goed.

Dus ga ik nu afsluiten, neem hier nog een drankje en ga dan lekker slapen.
Want morgen is er minder wind en kan mijn kayaktocht doorgaan, terwijl de anderen gaan wandelen.
Ik ga waarschijnlijk 2 dagen kayakken en de 3de dag meewandelen.
Want Rob en Nicole denken niet dat ik 30 km kan kayakken en gaan die dag met z'n tweetjes.
Lies ik heb geen idee hoeveel km wij met een hele dag kayakken afleggen.
Maar zou ik het kunnen denk jij?

Groetjes Gerrie

  • 14 Februari 2010 - 10:58

    Ank :

    hai zussie, zo ik had weer tijd om je reisverslag te lezen onder het genot van een verse kop snert uitzicht op het pak sneeuw, genieten van je verhalen. heb weer met lach en bewondering je avonturen gelezen. meid je bent echt van de melkboer, Springen lopen haha geniet ervan en wij genieten mee doeiiii. P.S.heb 12 liter snert die gaat de vriezer in dus ligt voor je klaar als je terug komt in ons kikkerlandje

  • 14 Februari 2010 - 14:04

    Caroline:

    Ha Gerrie,
    Natuurlijk kan jij 30 km kayakken!
    Wat fijn dat je zo geniet. Hier is het carnaval in de sneeuw. Je mist dus niets!!!!!
    groetjes,
    caroline

  • 14 Februari 2010 - 20:01

    Lies:

    Een gemiddelde kajakker vaart zo'n 6 a 7 km per uur. Dat is dus zonder pauzes en gewoon flink doorpeddelen. 30 km op een dag is best wel veel als je niet echt getraind hebt.
    Ik heb dit weekend trouwens voor het eerst in twee maanden ook weer eens in de boot gezeten, voor een tochtje door de Biesbosch, inclusief winterkamperen in de sneeuw. Ook leuk!

  • 15 Februari 2010 - 14:54

    Wilma:

    ik heb een mooie site gevonden met alle plaatsjes waar je bent geweest en nog heen gaat met foto's van de omgeving. en beschrijving over de gebieden www.pacificislandtravel.nl
    nu nog de tijd nemen om die beschrijvingen te lezen. ik denk dat ik het voorlopig maar met jou beschrijving doe en de foto's op deze site.

    oh ja ga vandaag weer bij je langs. Wil vroeg vorige keer ook al wanneer ik dan in godsnaam terug zou komen. moest even denken voor ik de link kon leggen.

    groetjes wilma

  • 15 Februari 2010 - 21:24

    Chris Dekker:

    Hallo Gerrie,

    We hebben zojuist onze dochter Rachelle op het vliegtuig gezet en zij is nu onderweg naar Abu Dhabi, om woensdagavond plaatselijke tijd in Auckland te arriveren. Zij heeft ook een weblog op deze site: rachelledekker

    Groetjes van Chris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 139505

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: