NZ dag 16 Queen Charlotte Sound - Reisverslag uit Queen Charlotte Sound, Nieuw Zeeland van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu NZ dag 16 Queen Charlotte Sound - Reisverslag uit Queen Charlotte Sound, Nieuw Zeeland van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

NZ dag 16 Queen Charlotte Sound

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg

14 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Queen Charlotte Sound

zondag 14-2-2010

Fijne carnavel allemaal. Vat geen kou met dit winter weer.

Wilma, wanneer zie ik je? Hoe laat kom je en waar kom je aan? Gezellig

Ank. Lekker snert als ik terug kom. Heerlijk.

Ik ga vandaag kayakken door de Queen Charlotte Sound, samen met Nicole.

En Lies, ik ga niet de 30 km kayakken hoor, veel te ver. Het moet wel leuk blijven.
Leuk dat je hebt kunnen oefenen in de kou. Jij liever dan ik.

We gaan eerst met de watertaxi naar ?????? (vogeleiland).
Hier zijn inlandse, bedreigde vogels geplaatst. Op het vaste land vallen ze ten prooi aan 4-voeters zoals: ratten, katten, honden, wezels, possums (uit Australie). Hier geldt een goede possum is een dode possum.
Ze vreten nl ook hele boomgebieden kaal. Ze hebben het hier veel te goed.
Deze 4-voeters zijn allemaal dieren die hier ingevoerd zijn door de Maoiri's en de Europeanen.

De vogels hadden van origine geen natuurlijke vijanden. En veelal leefden ze op de grond, of haalden hun voedsel van de grond. En ze waren niet bang, hadden nooit geleerd om te vluchten. Daar was geen reden toe.

In Nieuw-Zeeland proberen ze op deze eilanden de vogelpopulatie weer te laten groeien. En om te zorgen dat deze vogels niet uitsterven.
Er mogen absoluut geen 4-voeters op deze eilanden/gebieden komen.

De rest van de groep gaat met de watertaxi naar het vaste land, Ship Cove. Om daar het eerste deel van de Queen Charlotte track te lopen. ca 10 km.

Nicole en ik gaan met de kayaks naar de overkant en dan langs de grillig gevormde kust naar onze lodge. ca 17 km.

Het is heerlijk om op het water te zijn, de zon schijnt ook nog eens.
Even buiten de groep is ook lekker.
Niet dat we een vervelende groep hebben, maar even wat meer rust en mijn eigen ding doen is heerlijk.

We zien nog een zeeleeuw op de rotsen liggen zonnebaden.
Bij mosselbanken plukken Nicole en ik nog groote mosselen, voor het avondeten van Nicole en Rob.

We hebben lunch op ons eigen prive kiezelstrandje. En zien verschillende Jan van Genten in de lucht zweven op zoek naar een maaltje vis.
Opeens horen we een plons en zien water opspatten.
Een Jan van Gent is in de zee gedoken.
Jammer dat ik het niet heb zien gebeuren.

Als we verder varen zien we wel 6 Jan van Genten rond zweven.
Blijven kijken! Dit wordt beloond!
Daar gaat er een. Vleugels vouwen en een duik in de zee. Ik heb nog zo gezegd GEEN BOMMETJE!!!!
Even later duiken er 4 bijna gelijktijdig de zee in.
Prachtig om te zien.

Dan krijgen we heel veel tegenwind en moeten we flink doorpeddelen. Stoppen is achteruit gaan.
Mijn arme armen. Nicole vraagt of ze me moet slepen. Dacht het niet. Ik kom wel op eigen kracht aan.

Onderweg op een strandje ligt een deel van de wandelgroep. Even landen en bijkletsen. Dit is een goed excuus om de armen laten rusten.
Dan gaan we weer door naar de accomodatie. Endeavour Resort.

Een resort uit de jaren 50. Klein huisje met 3 stapelbedden. WC's en douche in een buiten hokje.
Maar he, beter dan een tentje.
Alleen Rob is daar al. Kan ik op mijn gemak als 1ste douchen in de enigste douche voor 12 personen. Fijn!!!!!

We hebben een vol huisje dit keer, met z'n zessen in 1 huisje. De 1ste keer dat er ook gemixt wordt.
Heren en dames bij elkaar in 1 huisje. No problem.

Er is alleen geen eetgelegenheid daar. Daarvoor moeten we een kwartier door het bos wandelen.
En komen dan bij een luxe restaurant. Mooie tafel gedekt, grote borden, kleine hapjes, grote prijzen.
Ideaal voor vermoeide wandelaars en peddelaar. Toch?
Naar buiten lopend door de pub zien we veel mensen zitten/staan met grote borden fish and chips. Genietend van de Olympische Spelen.
Nou is dat even balen, zo had het dus ook gekund.

Ontbijt en lunch voor de volgende dag kunnen we daar ook bestellen. 18 dollar per item. Ze zijn de enigste waar je terecht kunt, en dat zullen we weten ook.
Ik bestel geen lunch, ik heb nog wel wat restjes die ik morgen kan gebruiken.
En vergeet vooral niet een goede vetreserve, waar ik nog wel eventjes op kan teren. No worries, komt allemaal goed.

Eerst maar eens lekker slapen

Groetjes Gerrie

  • 17 Februari 2010 - 11:43

    Lies:

    Hoi Gerrie,

    Daar wordt ik best een beetje jaloers van, zo'n kajaktocht over zee met mooie natuur en leuke strandjes. En ja, met tegenwind en stroom tegen kan zo'n tochtje behoorlijk pittig zijn, dus maar goed dat je geen 30 km hoefde te varen.
    Hier schijnt de zon nu ook weer, en heeel langzaam wordt het ietsje warmer, d.w.z. af en toe een paar graadjes BOVEN nul ....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 139897

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: