2de dag Hurghada - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu 2de dag Hurghada - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

2de dag Hurghada

Blijf op de hoogte en volg

10 December 2022 | Egypte, Hurghada

Dag 2

Zaterdag 10-12-2022

Bij licht op mijn balkonnetje kijken. Blijkt er hier helemaal geen strand te zijn. Maar pieren met ligbedjes. Dat valt tegen. Had gehoopt lekker in de branding te lopen een paar golfjes pakken. Maar helaas.

Om 9 uur komt iemand van reisbureau vertellen wat voor tourkes hij te bieden heeft. En voor mij welke duikorganisatie mij wat kan bieden.

Dus niet eerst uitgebreid zwemmen. Maar aan het ontbijt

Heb nu nog wifi. Zelf kijken welke duikorganisatie mij bevalt. Ik vind er eentje met goede rating en recensie. Met Egyptische man en Nederlandse vrouw als eigenaar. Is wel makkelijk mailen/WhatsApp.

Bij touroperator boek ik toch bustrip naar Luxor, met onderweg nog andere bijzonderheden.

Is wel ongeveer 5 uur heen en 5 uur terug. Maar ik ben nu toch in Egypte en wil toch een beetje geschiedenis meepikken.

Dit ga ik woensdag doen.

Donderdag boottrip naar eiland met wel een mooi zandstrand en rif er omheen om te snorkelen.

Vrijdagochtend naar de hammam met een massage. En in de loop van de middag transfer naar het vliegveld en naar huis.

Naar de kou. Hier is het rond 25 graden. Heerlijk!

Maar eerst 3 dagen duiken. Tenminste als Marieke plaats op de boot heeft.

Wifi is hier heel onbetrouwbaar. Hopen dat ik vandaag nog wel contact met haar heb.

Ondertussen is het al 11 uur en ik ben nog niet buiten geweest. Tijd om mijn kilometer te zwemmen. Het is geen hoogtij dus ik heb het zwembad praktisch voor mij alleen. Wat een luxe!

Even opwarmen in de zon. En dan is het tijd voor de lunch.

Ha. Er is wifi en Marieke heeft plaats op de boot, morgenochtend komen ze me ophalen. Tijd hoor ik nog precies. Als ik wifi heb.

Vrolijk ga ik lunchen. Na de lunch is er nog steeds wifi. Zou ik op de pier een bedje nemen met mijn boek? Of.... toch maar verslag schrijven?

Nu is er WEL wifi. Dus verslag maken in de foyer.

Het is weer een lang verhaal, maar het is tevens mijn vakantie dagboek.

Het wifi tekentje staat nog steeds. En... ik ben KLAAR. verzenden en alles weg!

Verdullekes. Check wifi. Heb wel wifi maar geen internetverbinding zegt deze.

Heel boos en stik chagrijnig loop ik naar mijn kamer om dan nog maar de laatste zonnestralen op de pier mee te pikken met mijn boek.

Het is al 4 uur en ik heb nog maar heel kort zon En daarna koelt het snel af. Te koel voor zwemkleding. Nog chagrijniger door deze verloren dag ga ik weer naar mijn kamer met het vaste voornemen een sim kaart te kopen.

En dan komen de muizenissen. Hoe moet het dan met mijn contacten, apps en mail?

Ik app 3 wijzen uit het noorden met mijn vragen, maar dit wordt nog niet verstuurd zonder wifi.

Ondertussen zelf uitgevogeld hoe ik contacten op de SD kaart zet. Knap hé?

Ik ga mijn chagrijn verdrinken met een glas witte wijn. Deze is niet te zuipen. Dan probeer ik de rode wijn maar. Niet super, maar drinkbaar.

Ondertussen ga ik mijn reisverslag maar ouderwets in een schrift schrijven die ik niet per ongeluk heb meegenomen.

Wat een vooruitziende blik.

En thuis invoeren. Hopenlijk lezen jullie het dan toch nog wel. Delen is altijd leuker als je alleen op vakantie bent.

Dan naar het diner. Met nog een wijntje.

Ik zit met een Russische dame en met paar woordjes Duits, gebaren taal en ik snap er niks van taal, hebben we een gesprekje.

Ze heeft een flink stuk gebak meegenomen om te delen. Zooo lief, Maar njet, niet mijn smaak en veel te veel.

Ik kies weer 2 kleine stukjes lekkers. En natuurlijk fruit.

Ik ga straks weer naar buiten om mijn chagrijn te verdinken in een cocktail.

Maar er is weer wifi. Met antwoord van de 3 wijzen. Blijkt dat andere sim card geen probleem is.

Gekeken wat de beste provider is. T-mobile Egypt.

Bij de receptie navraag waar de dichtstbijzijnde T-mobile winkel is.

Hier in het resort bij 1 van de 3 winkeltjes.

Ik weet ook wat de prijs is in euro's. € 10.

Ze vragen €14. Komen uit op € 12.

De kaart wordt voor mij geïnstalleerd. Werkt niet. Geen nood. Andere kaart erin. Deze werkt wel. Behoud ook mijn eigen nummer.

En dat is hoe jullie mee kunnen "genieten" met mijn reis.

Nu lekker gaan slapen 7 uur ontbijt. 8 uur pick up. En dan een mooie duikdag.

Tot morgen. Groetjes Gerrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Hurghada

Escape room

Er even tussenuit.
Kamer in Royal Star Beach Resort.
In Hurghada Egypte.

Recente Reisverslagen:

17 December 2022

Van Hurghada naar Mierlo

15 December 2022

Hurghada

15 December 2022

Van Hurghada naar Luxor

13 December 2022

Rode Zee

13 December 2022

Duiken Rode Zee

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 61
Totaal aantal bezoekers 139545

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: