NZ dag 2 Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu NZ dag 2 Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

NZ dag 2 Kaikoura

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg

31 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

31 januari 2010 zondag

Goeiemorgen allemaal. Per ongeluk gisteren afgesloten met werk ze.
Het was zaterdag, dus eigenlijk bedoelde ik prettig weekend.

Lies, ik ben inderdaad pas een week weg, maar het lijkt inderdaad al veel langer. Leuke dingen gezien en gedaan, nog veel leuks voor de boeg.

Wilma, de hostel in Sydney was bij de beroemde Sydney brug, en braakliggend terrein is een archeologische opgraving.

Heerlijk geslapen in mijn prive kamer. Nog getwijfeld neem ik het 1 persoons bed of ga ik voor het 2 persoons bed? Toch maar "normaal" gedaan en in het 1 persoons bed geslapen. Met mijn eigen prive badkamer.

Beetje uitgeslapen tot 8:00 uur, was wel 2 uurtjes wakker vannacht. Kan toch geen jetlag zijn van 2 uurtjes tijdverschil?
Uitchecken en mijn grote bagage daar achtergelaten, die kon ik in de gezamenlijke huiskamer leggen.
Maar dat voelt toch niet goed. 2 dagen onbeheerd daar achterlaten.
Uiteindelijk mocht ik dit in het kantoortje leggen.

Het weer is heerlijk. Tussen de 20 en 25 graden denk ik. T-shirt weer, zonder benauwd te zijn.
In het park ga ik maar over het gras lopen in de zon lopen, ipv op het pad in de schaduw. De schaduw vond ik te frisjes. Je kunt maar problemen hebben.

Christchurch heeft een gezellig klein Engels centrum.
Er rijdt een gezellige tram door het centrum. Maar het is zo'n klein centrum dat doe ik gewoon te voet.
Bij het Artscentre is een kraampjes markt met allerlei grafts ed.
Er staat ook een kraampje met een moeder en een stel meiden. Dit kraampje mochten ze gratis daar neerzetten en ze verkopen allerlei eigengemaakte baksels. Opbrengst is voor Haiti.
Een lekkere chocolade muffin gaat er wel in.

Eerst maar eens kijken waar de Intercitybus vanmiddag vertrekt.
En proberen om refund van de kaartjes van het reisbureau terug te krijgen. Ik had nl ook zelf goedkoper geboek, maar zij hadden ondertussen toch ook duurdere kaartjes geboekt. Dit zijn refundable kaartjes, maar volgens het reisbureau kreeg ik niets terug.
Van de busdienst zelf ook niet. Dit moet ik via het reisbureau regelen.
Ze hebben de boeking gecanceld, dus het reisbureau zou me het geld terug moeten betalen.
Thuis maar zien of dit inderdaad gaat lukken.

Ik neem de stadsbus naar de Gondola om van het uitzicht over de omgeving te genieten.
Het is aan de oceaan kant een mooi uitzicht. Helaas hangen er veel wolken voor de bergen, die zijn dus niet te zien. Pech.

Met hetzelfde buskaartje kan ik ook weer terug naar de stad.
Een beetje relaxed in het zonnetje rondkijken.
Op Cathedral Square is een straattoneel festival aan de gang.
Mooi in het zonnetje blijven zitten en van de show genieten.
Ik kan maar 2 acts zien, want ik moet naar de bus voor mijn trip naar Kaikoura. Dit duurt ongeveer 2,5 uur.

Naast me komt een vrouw uit Roemenie zitten die nu 6 jaar in Nieuw-Zeeland woont.
Zij werkt in Blenheim, 5 uur met de bus.
Dus ze is alleen de weekends thuis.
Maar het is werk en het staat goed op haar cv voor het solliciteren.
Ben ik blij dat ik op mijn fietsje naar het werk kan.

Het eerste deel van de reis is saai vertelt ze, dan gaan we door de bergen en het laatste stuk langs de oceaan.
Het eerste stuk doezel ik weg.
De weg kronkelt zich mooi door de bergen. En dan zien we tussen 2 bergen in de oceaan liggen.
Op de rotsen liggen vaak zeeleeuwen te zonnen. Ik kijk en kijk, maar ik zie niets. De Roemeense wijst me herhaaldelijk op zeeleeuwen op de rotsen, maar ik zie ze niet.
Dan eindelijk zie ik er een paar. Jammer dat de bus zo snel gaat.

Kaikoura.
Eerst de hostel opzoeken. Ik zit in Albatross Backpacker Inn. Dit hostel ligt een beetje van het centrum af.
En is klein, maar gezellig.
Het behoort tot de BBH-groep van Nieuw-Zeelandse hostels. Komt goed uit, want ik wilde nog lid worden van deze organisatie. Omdat de hostel in Waitomo en in Whangarei ook BBH-hostels zijn.
Krijg je toch voor elke nacht weer korting.

Even vragen waar ik goed en budget kan eten. Eigenlijk wil ik Crayfish (een soort kreeft) eten. Maar dat is in de restaurantjes erg duur.
Maar de hosteleigenaar weet een goede fish/chips zaak waar ze halve Crayfish menu's verkopen.
Dat wordt smullen!!!!!!
Ja dat had ik gedacht. Ze hebben geen Crayfish meer. Dus dan maar gewoon fish and chips.

Onderweg in de supermarkt heb ik alvast mijn ontbijt gekocht. Want morgenvroeg om 7:00 uur moet ik al bij de walvisboot zijn.

Helaas moet ik 's middags al weer terug. Je kunt namenlijk ook een kayaktoer maken naar de zeeleeuwen toe, die dan rond de kayaks komen zwemmen. Of je kunt zwemmen met de zeeleeuwen. Helaas mijn tijd is beperkt.
Ik dacht al wel dat ik ooit nog terug moet komen. Ik weet nu al dat er een heleboel is dat ik ook nog graag zou willen zien en doen.

De hosteleigenaar stelt voor om morgen 1 fiets voor mij achter te houden, zodat ik naar de zeeleeuwen kolonie kan fietsen (kwartiertje) als ik daar morgen zin in heb.
Lopend haal ik het niet (1 uur heen).
Dat is toch een prachtig aanbod, toch?

Ik zit in een 6 persoons dorm. Tot nu toe helemaal in mijn eentje.
Dan moet ik toch goed kunnen slapen, dacht ik zo.

Jullie allemaal een gezellig zondagochtend ontbijtje. Ik ga lekker slapen.

Groetjes Gerrie

  • 31 Januari 2010 - 09:03

    Janny:

    Gerrie, waar blijven de foto's??? Zo langzamerhand wil ik die wel zien. Heb op internet al een aantal slaapadresjes gevonden, zag er allemaal leuk uit. Ook die waarin je nu zit heb ik gevonden. Heb je nou die whalewatching al gedaan?
    vanwege dat tijdsverschil moet ik toch elke keer weer goed nadenken hoe alles zit.
    ik hoor het verder allemaal wel.
    groetjes en nog steeds een fijne reis gewenst, houdoe!!!!

  • 31 Januari 2010 - 15:51

    Caroline:

    Ha Gerrie,
    Heerlijk zeg 20-25 graden. Wat heb je al veel gezien. Hier heeft het weer voor de verandering gesneeuwd.
    groetjes,
    caroline

  • 31 Januari 2010 - 18:35

    Wilma:

    even een vraagje tussendoor
    heb jij de rustige cd's van mij geleend
    3 stuks wil dacht dat je deze geleend had omdat je die van jou na de verhuizing nog niet gevonden had. zo ja waar kan die liggen. leonie had die morgenmiddag nodig voor school. ze gaat een yogales geven.
    tussen haakjes leonie heeft haar schooladvies. ze gaat vmbo-t/ havo doen.

  • 01 Februari 2010 - 15:39

    Elvira Akkermans:

    Hoi Gerrie

    Ik ben er "even" voor gaan zitten om je reisverslag te lezen.
    Je hebt het maar druk met alles willen zien en beleven.
    Je blog begint inderdaad iets van een culinair verslag te worden. Maar ik verwacht dat wanneer je met de groep op stap gaat dit wel anders zal worden.

    Ik kijk over een week weer wat je allemaal beleefd hebt.

    groetjes, Elvira

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 140020

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: