NZ dag 17 Queen Charlotte Sound - Reisverslag uit Queen Charlotte Sound, Nieuw Zeeland van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu NZ dag 17 Queen Charlotte Sound - Reisverslag uit Queen Charlotte Sound, Nieuw Zeeland van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

NZ dag 17 Queen Charlotte Sound

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg

15 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Queen Charlotte Sound

maandag 15-2-2010

Goed geslapen. We konden zelfs een beetje uitslapen, want het is vandaag niet zo'n lange wandelroute.
Dus ala vakantie, easy going.

Ontbijt ga ik niet halen in het restaurant. Ik doe het wel met wat ik nog heb. Muesli/noten repen, appel, blikje tonijn en van Annelies krijg ik nog 2 boterhammen.
En ik wil vandaag voor mezelf mosselen plukken. Mjammmie.
Meerdere mensen denken er zo over en bekijken wat ze nog in hun knapzak hebben zitten. Dat wordt lopen/peddelen op rantsoen. Moet kunnen.

Vandaag ga ik met Rob kayakken. Het is helaas bewolkt/fris weer.
Heb IK weer, de Endeavour Inlet uit heb ik weer wind tegen!
We varen het eerste stuk langs dezelfde kust als de heen weg. Alleen nu bij hoog water, dus hier kan ik geen mosselen plukken, die zitten nu te diep. Moet ik gaan zwemmen. En daar heb ik normaal gesproken geen probleem mee. Maar het water is koud, de buitentemperatuur is chilly en van de nattigheid en wind ben ik al aardig afgekoeld. Lijkt me niet verstandig om verder af te koelen.
Misschien op de terug weg aan de andere kant. Hoop ik.

Gisteren met Nicole lekker zitten babbelen onder weg. Rob is niet zo'n prater en peddelt zijn eigen weg.
Ik weet ook niet of ik energie genoeg heb om nog te babbelen. Het is hard werken geblazen.

Aangekomen bij het einde van de Inlet (zijarm) is het ondertussen tijd om te plassen en te lunchen.
Helaas door het hoge water ook hier geen strandje om aan te leggen.

Rob wil het liefst naar een eiland dat, door het sombere weer en lage bewolking, te far away voor mij ligt. Helemaal als hij aangeeft dat hij niet weet of we daar en waar we aan kunnen leggen.
Met flink door peddelen haal ik het wel, maar ik moet ook nog terug. PLUS dan nog verder peddelen naar de accomodatie.
Dus geen eiland. Het moet wel leuk blijven.

We steken de inlet over in de hoop daar een pauze strandje te vinden.
Dit is ook nog een aardig eind peddelen.
Het eerste strandje is voor ons. Van al dat water en koude moet ik PLASSEN!!!!! En lunchen.

Als we langs de kust verder peddelen richting de accomodatie begint het water te dalen.
Vlakbij de accomodatie vinden we prachtige mosselbanken, waar we vanuit de kayak mosselen kunnen plukken. Ik grabbel zo een lekker maaltje bij elkaar.
Deze mosselen zijn niet zo groot als die van de overkant die we gisteren hadden. Maar toch grote voor Zeeuwse begrippen.

Bij de addomodatie, Punga Cove Resort zitten al een aantal wandelaars over het water uit te kijken. Rillend kom ik aan.
Ik ben echt afgekoeld en wil eerst een warme douche.
Vanavond gaan we naar de BBQ van het resort.
Maar eerst ga ik mosselen koken met een kruidenbouillonblokje. That's all I got.
Ik deel ze met een deel van de groep die nog boven zijn. En ze zijn toch LEKKER!!!! Een heerlijke appetizer.

Ook de BBq is heerlijk. Een goede maaltijd voor outdoor mensen.
En nog een stuk taart als toetje, wat wil een mens nog meer. Helemaal goed.
Annelies en ik raken aan de praat met een Nieuw-Zeelands stel, Alan en Jill, dat met hun bootje in de baai ligt.
We wisselen mail-adressen uit. Zij gaan volgend jaar naar Europa en willen ook Nederland aan doen. Dus zijn ze welkom om bij mij eens langs te komen.

3de tocht van de Queen Charlotte track wordt mij geadviseerd door Nicole om niet te doen vanwege mijn knie. Maar ik heb de andere wandeldagen geen last van mijn knie gehad. Ze geeft aan dat deze track moeilijker is dan de 1ste bergetappe op Ben Lomond. Nou en die was zwaar.
Dus ik besluit om morgen niet mee te wandelen, maar met de easy groep de watertaxi naar Picton te nemen.

De meiden wandelgroep wil morgenochtend om 6 uur vertrekken, want ze moeten om 17:00 uur de laatste boot halen terug naar Picton.
De heren groep wil om 7 uur vertrekken.
Ik besluit om om 6 uur een stuk mee te wandelen, als ik maar om half 10 terug ben voor de watertaxi.

We slapen in stapelbedden die piepen en kraken en zo wankel staan dat het wel een aardbeving (schaal 3) lijkt als de bovenste slaper (ik dus) zich omdraait. Schaal 7 als ik eruit moet om te plassen.

Slaap lekker Jeltje (onderste bed)

Groetjes Gerrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 140395

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: