langlaufen Noorwegen - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu langlaufen Noorwegen - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

langlaufen Noorwegen

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg

22 Februari 2013 | Noorwegen, Lillehammer

Vrijdag 22 februari 2013

Janny.
Wat fijn dat de hulp geregeld is. Niet zo fijn dat je niet kunt slapen.
Hopelijk gaat dat ook nog een keer goed komen.
Ik slaap als een blok na al die inspanningen en gezonde buitenlucht.
Fijn dat ons mam weer zo'n leuk dagje weg heeft gehad.
Gaat ze dit keer in de lente op vakantie?
Morgen zie ik jullie op Schiphol. Gezellig.

Hi allemaal

Het is duidelijk dat ik als een blok slaap. Vanochtend had ik mezelf bijna verslagen.
Ik werd om 7:40 uur wakker van gestommel op de gang. Waarschijnlijk een van mijn reisgenoten die voor het ontbijt moest waxen.
Gelukkig hoef ik dat niet. Scheelt weer tijd. En je leeft uit de koffer met zo'n trektocht.
Dus ik was op tijd voor het ontbijt.

Ik kijk wel op tegen deze tocht. Maar als moeke Joos het kan, kan ik het ook.
Even uitleg. Moeke Joos is de oudste van de groep, maar zeker niet de minste. Zij is 68 jaar, nog een weekje.
De jongste van de groep is Turbo Erik. 31 jaar.

De Oostenrijkse dames die zich gisteren bij ons aangesloten hadden. Omdat de route ingewikkeld kan zijn. Gaan het eerste stuk met de lift.
Wij natuurlijk NIET!!!! Wij moeten eerst een kilometer of 5 de route van gisteren terug ploeteren.

Eerst een eind de ski-helling weer op. En dan 3 of 4 keer flink stijgen. Dat
waren gisteren prachtige afdalingen.
Zijn we boven kunnen we de pas in de verte zien liggen. Op pad maar weer.
Maar zo gemakkelijk gaat dat niet. Eerst hebben we nog een aantal afdalingen naar het dal. HA, HA, HA!!!!

Dan pas kan de ECHTE klim beginnen.
Peer schat dat dat ongeveer een uur gaat duren. Alleen maar klimmen he!
Op latjes, niet op stoere bergschoenen.
Wie heeft gezegd dat langlaufen een oude mensen sport is. Die mag een keer mee.

Als we uit het bos komen, kunnen we de pas al heel wat dichterbij zien liggen.
We zijn boven de boomgrens en een witte helling wacht om beklommen te worden. Maar eerst lunchen om energie op te doen.

Langzaam maar zeker betreden we een magnifieke witte woestenij.
Dit is het afzien meer dan waard geweest. ZOOOOO MOOI!!!!

We bereiken ons hoogste punt op 1034 m hoogte. Voor alpen gangers stelt dit niets voor. Maar wij hebben dit alles op eigen kracht gedaan. Geen ski-lift.

En de zadel is prachtig. WIT,WIT, WIT waar je ook kijkt. Hier en daar een rotsblok. En Noorse langlaufers die met een reuze vaart op en af de helling schieten. Daar is ons tempo niets bij.
Maar wij zijn er TROTS op dat we dit bereikt hebben.

Sinds gisteren heeft er zich ook een volgorde on de groep ontwikkeld.
Als kopgroep Peer, Veronique, Erik en Trudie.
Middenmoot Annelies en ik.
Achterhoede, niet zo ver achter, Moeke Joos en Will.

Vanaf nu is het down, down, down. Met af en toe een hobbeltje omhoog.
We hebben relaxte easy afdalingen en ook wat pittige. Maar allemaal goed te doen. Ik kan al heel aardig gecontroleerd afdalen. En ik vind het nog LEUK ook!

Ik krijg er wel tellende boven benen van ondertussen.
Maar daar zijn de ski-hellingen al, waar we niet naar beneden hoeven, dan kan het hotel ook niet ver meer zijn.
En inderdaad.

Na een tocht van 24,3 km. En 650 m stijgen. En 630 m dalen komen we bij ons laatste hotel aan.

Het was een TOP DAG!!!!!! En weer mazzel met het weer. Niet te koud en weinig wind. Alhoewel het boven op het zadel toch wel koud waard. Gelukkig hadden we vandaag ook weer de wind mee.

We logeren in het Thon Hotel Skeikampen. Een luxe hotel voor SNP-begrippen.
Onze bagage is er gelukkig ook al. Want we/ik wil zo snel mogelijk naar de SPA.
En wat een heerlijkheid is dat!!!!

Peer heeft voor morgenvroeg een tocht van ca. 10 km in gedachten om het af te leren.
Nou mooi niet!!! Lekker relaxen in de SPA. Deze is om 10:00 uur weer open!
Zeg ik nu! Morgenvroeg kan het zomaar weer kriebelen. Dat zien we morgenwwel weer.

Ondertussen is het bijna etenstijd en Peer heeft beloofd dat ze hier een super lekker buffet hebben.
Dat ga ik dus nu effe checken.
Jullie horen nog van mij.

Groetjes Gerrie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Lillehammer

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 551
Totaal aantal bezoekers 139592

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: