Haere mai (Welkom) N-Z dag 1 Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Haere mai (Welkom) N-Z dag 1 Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Haere mai (Welkom) N-Z dag 1 Christchurch

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg

30 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Goedemorgen allemaal.
Het is nu 8 uur als ik dit schrijf.
Dus tijd voor jullie om op te staan. Voor mij bijna tijd om weer te gaan slapen.

Sylvia, ik heb me geen moment bang, of bedreigd gevoeld. Niet in Singapore en ook niet in Sydney.
In Singapore is het tot laat in de avond gewoon net zo druk als overdag.
Waar ik wel goed op let is zakkenrollers. Mijn geld en papieren draag ik in een portemonee onder mijn kleren. En mijn tas laat ik nooit zomaar ergens staan.
Het strandtentje was een uitzondering. Maar soms moet je ook gewoon de mensen vertrouwen.

Zaterdag 30 januari 2010

Het vliegtuig naar Christchurch zou om 10:15 uur vertrekken. Nou dit wordt tegen 12:00 uur. Dat betekent dat ik in Christchurch niet echt veel tijd meer heb om rond te kijken vandaag. Jammer. Het is 3 uur vliegen en een tijdverschil van 2 uur.
Dus als we in Christchurch aankomen loopt het al tegen vijfen.
Dan moet ik nog mijn bagage ophalen en door de douane. Net als in Australie zal dit wel lang gaan duren.
Een klein vliegveld in verhouding met Singapore. En ze zijn erg streng bij de douane vanwege invoer eten, plant, zaden ed.

Ik vlieg dit keer met Emirates Airlines. Die hebben wel meer beenruimte dan Singapore Airlines.
Ik heb weer geen raamplaats, maar een gangpad stoel in een rijtje van 2
De man naast mij heeft normaal een gangplaats, dus hij wil wel ruilen. Dit is een win-win situatie.
Des (de buurman) en ik raken aan de praat. Hij woont in Christchurch en gaat voor 2 weken terug na 3 maanden in Saoedi Arabie te hebben gewerkt.
Na de vakantie weer 3 maanden en dan gewoon weer thuis werken.
Hij heeft een Nederlandse schoondochter. Morgen trouwt zijn nicht en over 6 dagen trouwt zijn zoon. 1 van de 3 zonen.

Deze zoon heeft in 1 jaar met een skateboard van Japan naar Europa gereisd en heeft het wereldrecord skateboard afstand/reizen.
Ik heb het adres van zijn blog gekregen, misschien kijk ik daar eens op als ik thuis ben.
Voor hem was het niet moeilijk om in Japan te reizen, hij spreekt vloeiend Japans.

Ondertussen zijn we geland in Nieuw-Zeeland.
HAERE MAI in AOTEAROA = Welkom in het land van de lange witte wolk.
Ik ben nu eindelijk aangekomen in het land far, far away. Waar ik nog 2 dagen alleen reis en me dan bij de groep aansluit. Om dit prachtige land te gaan verkennen.

Des stelt voor, dat als er plaats in de auto over is, ze mij wel naar het hotel kunnen brengen. Dat zou helemaal geweldig zijn.
Hij weet niet wie er allemaal op het vliegveld zullen zijn om hem op te halen.
Er blijkt nog plaats te zijn voor mij, en ik kan een lift krijgen naar het hotel.
Zijn zoon en toekomstige schoondochter komen hem ophalen. Zij woont bij haar ouders, hij woont bij haar broer. En na het trouwen weten ze nog niet waar ze gaan wonen. Ze hebben nog geen eigen woonplek.
Maar eerst huwelijksreis.
En in april gaan ze toch naar Japan, Hij gaat daar verder Japans studeren en zij studeert ook Japans. En dan zien ze wel weer verder.
How easy can life be?

Ik logeer in the Riccarton Village Inn. Een hotel in de buitenwijk van Christchurch. En wat een luxe ik heb een 3 persoonskamer helemaal voor mij alleen. Tegen SNP-groeps tarief.
Dat had ik met ze afgesproken via e-mail.
Ik heb voor dit hotel gekozen, omdat dit ook het hotel is waar overmorgen de SNP-groep aankomt en we hier dan met z'n allen een nacht verblijven.
Ik kan morgen mijn grote bagage hier stallen.
Hoef ik alleen mijn dagrugzak mee te nemen voor mijn bustrip naar Kaikoura, waar ik morgennacht slaap.

Ondertussen is het half 9 heb ik honger en slaap. Ik ga zo naar het dichtsbijzijnde restaurant (een thai-restaurant) om een hapje te eten en dan naar bed.
Morgen ga ik in Christchurch rondkijken en dan in de middag op de bus naar Kaikoura.

Werk ze allemaal. Tot morgen




  • 30 Januari 2010 - 09:17

    Esther:

    fijn dat je reis goed was tis daar vast prachtig ben jaloers hier is het gewoon saai.
    Greetz Esther

  • 30 Januari 2010 - 10:12

    Lies:

    En dan te bedenken dat je nog geen week onderweg bent en dan al zoveel beleefd! Voelt voor jou zeker alsof je al maanden van huis bent?

  • 30 Januari 2010 - 14:14

    Wilma:

    moet eigenlijk aan de gang boven poetsen, maar had nog een paar dagen van je reisverslag tegoed, die eerst maar lezen. boven kan altijd nog.
    lezen ook maar wat is leuker
    op de kaart van deze site probeer ik te kijken waar je precies zit. en als ik dan kijk met sateliet kan ik een klein beetje een indruk van de omgeving krijgen.
    veel plezier verder.

  • 30 Januari 2010 - 14:32

    Wilma:

    ik heb in ieder geval een beeld gekregen van waar je hostes in sydney was is dat vlak langs een braakliggend stuk grond. en vlak bij een brug kruising?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 139580

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: