Langlauftrektocht Noorwegen - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Langlauftrektocht Noorwegen - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Langlauftrektocht Noorwegen

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg

17 Februari 2013 | Noorwegen, Lillehammer

zondag 17 februari 2013

Lekker geslapen?????
Thais geslapen, verwarming was warm, raam was dicht.
Me werd 's nachts wakker en besloot de verwarming uit te zetten, dus knop omgezet. Raam open, maar deze viel steeds dicht.
Later werd Myself wakker. Echt Thais in de kamer. De verwarming was HEET. Stomme Me.
Knop terug gezet, boekje tussen het raam.
I werd om half 6 wakker. De verwarming was gelukkig koel. Bedankt Myself.

Maar I kon toch niet meer slapen.
Komende nacht knikkeren Myself and I, Me uit de kamer. Scheelt ook weer kletsen 's nachts.

Ik ga me om half 7 maar aankleden. En buiten kijken. Misschien zie ik de zon nog wel opkomen.
De temperatuur valt me reuze mee. - 12 of zoiets. Maar met warme merino lange onderbroek en shirt en daarover heen nog een laagje is goed te doen.
Het is wel prachtig. Niet meer helemaal donker en langzaam wordt het lichter. Wildsporen over het pad. En een rust. Geen auto's, geen mensen.
Alleen prachtige bergen en besneeuwde bomen. Een plaatje.

Terug bij de Fjellstue zijn er al meer mensen van de groep wakker.
Lekker ontbijten, lunchpakketje klaarmaken, warm bessensap in de thermos. En dan zijn we klaar om te gaan. Althans Joos en ik zijn klaar.
De rest moet nog ski's en schoenen passen. En een lesje waxen en zelf de ski's waxen. Wat met overgave wordt gedaan.

Maar uiteindelijk is iedereen klaar en kunnen we in de bus naar het beginpunt van de Peer Guint loipe.
Vandaag is een rustig dagje inlopen. Gewoon een rondje van een kilometer of 5, 6 km.

Heel fijn!!! Peer begint eerst met een lesje basic langlaufen. Even een opfrissertje voor ons allemaal. Hartstikke goed.
Dan gaan we op weg. Benieuwd hoe mijn nieuwe ski's bevallen.

Hmmmm. Niet zoals verwacht. Want voor lopen ze breder uit en zijn net iets te breed voor de loipe, waardoor ik steeds langs de randen schaaf.
En dat remt enorm af. Dus ik moet kei, en kei hard werken.

Dan hebben we een mooie helling en gaan afdalen oefenen. Hier keek ik het meest tegenop.
Maar buiten de loipe zijn de ski's weer helemaal geweldig. En stalen kanten, Zo fijn voor het remmen.
Dus eigenlijk gaat het afdalen best wel goed. Het eerste hellingkje dan.

Nou er volgen er nog héééél veel. In verschillende gradaties.
Lang, kort, steil, minder steil, recht, bochtig en haakse bocht.
En ik neem ze allemaal gracieus, zonder te vallen. Althans voor mij voelt het gracieus. Ik geniet nu zelfs van het afdalen!!! Yes, die missie is geslaagd!!!!!
Hier word ik nou BLIJ van!!!!

Maar langlaufen is heel leuk, maar ook keihard werken. Dus als we bij een hut aankomen waar de bus ons zal ophalen ben ik ook wel blij.
Bij onze eigen hut gaan 5 diehars, waaronder IK, nog een uurtje langlaufen in de buurt.
En daar maak ik mijn eerste val. Op een recht stukje, vlakke loipe. Pure vermoeidheid.

En potverdorie nogeensaantoezeg. Geen wonder dat ik bekaf ben.
Inlooprondje van 5 á 6 km. Ons inlooprondje was 11,8 km lang.
We begonnen op een hoogte van 900 m, zijn gestegen naar 1044 m, en daarna weer gedaald naar 716 m.
En toen nog een rondje van 4,7 km op en af vanuit onze fjellstue.

Tijd voor de sauna. Even bijkomen. Dat is het mooie van Noorwegen overal een sauna in de fjellstue/hotel.
Dat is effe lekkerrrrrr. Evenals het Thaise eten weer. Heerlijk!!

Morgen op tijd weg. Dan beginnen we aan onze 1ste dag van de trektocht. Naar Fefor hotel. Spannend.

Maar zorgen dat ik een goede nachtrust krijg, dan kunnen we er morgen weer met frisse, met de nadruk of fris, moed weer tegenaan.

Welterusten
Groetjes Gerrie

  • 18 Februari 2013 - 10:29

    Ferry:

    Hoi Gerrie,

    Leuk wat van je te horen. Ja dat is wat anders he dan duiken. Maar je geniet en dat is het belangrijkste.
    zal je volgen xxx

    ferry

  • 18 Februari 2013 - 14:24

    Caroline:

    Ha Gerrie,
    Gelukkig heb je een topconditie. Klinkt als heel hard werken.
    Net als een dagje op de OK ha ha.
    Gelukkig had je Wifi, anders moet ik afkicken.
    Veel loopplezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Lillehammer

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 139444

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: