Dag 2 - Reisverslag uit Hammamet, Tunesië van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Hammamet, Tunesië van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Dag 2

Blijf op de hoogte en volg

07 Juni 2018 | Tunesië, Hammamet

Woensdag 6 juni 2018
Ik heb de wekker om half 8 gezet, omdat ik om 8 uur in het zwembad wil liggen om mijn baantjes te trekken. Dat gaat hartstikke goed, en ik heb het zwembad voor mij alleen. Zaaaaalig.
Daarna ga ik lekker ontbijten. De andere Helmondrietjes hebben al ontbeten maar gaan gezellig nog mee voor de koffie. Ik ontbijt redelijk rustig. 2 gebakken eieren met wat brood en feta en yoghurt met wat fruit. Pannenkoeken, donut oliebollen en warm eten laat ik staan.
Dan hebben we van de reisleidster uitleg wat er allemaal te beleven valt en wat voor excursies zij aanbieden. De Helmondrietjes hadden al besloten om een ochtendje met de catamaran mee te gaan, dus wij waren zo klaar. Beneden in de lobby bespreken we voor morgen de quad tocht. Natuurlijk wil ik die doen, want dat heb ik nog nooit gedaan. Ook reserveren we voor zaterdag een taxi met gids voor een dagje naar Carthago, de oude Romeinse hoofdstad van Noord-Afrika, en naar Sidi …….. Een blauw/wit leuk dorpje. We zijn dan veel voordeliger uit dan met de excursie en hebben de tijd aan onszelf. Goed geregeld Joyce!!
Dan is er nog even tijd voor een verse sinaasappelsapje. En dan ga ik naar de Hamman. De bon van het hotel is voor 15 minuten in het stoombad (10 dinar : 3 is 3,33333 euro). Natuurlijk wil ik de hele behandeling dat kost 45 dinar. Het manneke probeert mij steeds over te halen om ook de massage erbij te doen. Nee, nee een uurtje hamman is al heerlijk. Om half 12 wordt ik opgehaald om daarheen te gaan. Ik heb mijn tangkini al aan en een handdoek bij me. We moeten eerst bijna de hele medina door om daar te komen. Ik knoop de handdoek om mijn middel, maar voel me in tegenstelling tot gisteren behoorlijk underdressed. Toch een domme stooge.
Als ik uit de stoomruimte kom is de dame bezig 2 mannen in een modder masker voor je lichaam te doen. En dan loopt ze weg. En komt niet terug, en nog niet, en nog niet. Ik ga eens kijken waar ze is. In een hoekje zit ze te telefoneren. Madame tout suite zal ze komen. Nou dat duurt dan nog eventjes. Uiteindelijk mag ik gaan liggen en wordt ingezeept en gescrubd en afgespoeld. Dan is het mijn beurt om ingesmeerd te worden met modder. En mag ik een tijd blijven zitten. De 2 mannen zijn naar de spoelruimte gebracht, maar wederom duurt het hartstikke lang voordat madam terug is en de 2 pakken hun handdoek en verdwijnen. En ik wacht, en wacht weer. Ik snap dat het een tijdje moet inwerken, maar dit duurt toch wel hééél lang. Toch maar weer effe kijken. En ja, ik zie haar voetjes en hoor haar telefoneren. Ik besluit om mezelf dan maar af te spoelen, want de warmte wordt langzaamaan onaangenaam. Terwijl ik bijna klaar ben komt er een ander madammeke. Non madam, ik mag dat niet doen hè? Ik word weer terug gebracht naar mijn wachtplekje nog 5 minuutjes verzekerd zij mij. Voor mijn gevoel is dat veel langer. Maar dan komt ze eindelijk terug en spoelt me af, wat ik al gedaan had, maar afijn!! Dan mag ik mee naar de hal waar het wat koeler is en mag ik plaatsnemen in het relaxgedeelte en krijg muntthee en water. Volgens het foldertje zou ik mud, dan nog iets en dan chiropraxy krijgen. Dus ik wacht maar weer. Dan ga ik toch maar vragen of er nog meer komt. Massage madam? Wordt mij gevraagd. Non massage. Oh!!! Dan bent u finished. En kan ik me aankleden in wat ik niet bij me heb. Handdoek maar weer om en ze wijzen mij de weg terug naar het hotel Ik voel me toch wel een beetje gedesillusioneerd en opgelaten in mijn handdoek loop ik terug. Het is ondertussen al 1 uur geweest en het zou een uur duren tot half 1 dus.
De andere Helmondrietjes zijn al om half 1 naar de lunchzaal gegaan. Als ik bij de lunchzaal kom staat er een rij te wachten tot ze een tafeltje hebben om te lunchen. Ik kan doorlopen want mijn mede Helmondrietjes hebben een perfect plekje en zijn al haast klaar met eten. Ik eet nog een hapje. En wil ook de verse vijgen proeven, maar die zijn op. Dan staat onze galante musketier op en komt terug met een bordje met 2 vijgen. Hij had de nieuwe schaal binnen zien komen. En die zijn me toch lekkerrrr!!!! De rest van de week en J&J ook volgende week nog hebben wij dit perfecte plekje tijdens het eten. Gewoon een kwestie van de ober wat centjes in de hand drukken en het is geregeld.
En dan is het tijd om te gaan ligstoel hangen. Alleen dit keer niet op het strand. De strandbedjes zonder kussens lagen kl…., slecht. En John wil liever bij het zwembad gaan liggen met ligbedjes mét kussen. Hier is het ook goed toeven, maar ik mis het geluid van de golven het heerlijke windje en meer rust. Maar ik heb nog werk te doen. Gisteren geen verslag gemaakt, dus ik heb mijn laptop bij en maak op word mijn verslag van gisteren. Wat best wel lang duurt. Ondertussen komt dansmeneer langs om te vragen of ik vandaag mee doe met de chacha workshop. Vandaag maar niet. Als de man met de boog langskom wil ik wel met John mee om te gaan schieten. Toch musketiers dus!!!!! We zijn met ons tweeën en 3 Russische dames. Aangezien ik al eens vaker geschoten heb belanden mijn 3 pijlen allemaal in de cirkel. De Russinnen lachen veel maar lukken wil het niet. Pas als ze veel dichterbij mogen staan, belanden er enkele pijlen in het bord. John verteld dat bij hem vorige keer geen enkele pijl in het bord is beland. Maar nu gaat het al veel beter de pijlen gaan allemaal in het bord en ook regelmatig in de cirkel. Ik kom wel dicht bij de gele roos, maar raak hem nét niet. Dan schiet één van de Russinnen de pijl per ongeluk in de gele roos. Dat is toch wel een knauw voor deze musketier, dapper applaudiseer ik voor haar en lach als een boer met kiespijn. Terug naar onze 3de musketier, die deze oefening helemaal niet nodig heeft. Zij is al een scherpschutter. Waarmee weet ik dan wel niet.
We zitten ondertussen helemaal in de schaduw en verhuizen naar het kleine zwembad, waar er nog zon is. Tijd voor een cocktail. De medina cocktail. Met oa, bouchka, sinaasappelsap en grenadine. Dat klinkt een stuk lekkerder dan het is. De sinaasappelsap is de all inclusive sinaasappelsap. Aangelengde sinaasappellimonade dus. Geen goede combi helaas.
Joyce en ik moeten onze kledingkeuze voor vanavond nog even bespreken. Het worden de lange zomerjurken met hakken. En in de eetzaal is ons tafeltje gereserveerd met een fles rode wijn en een fles rose en kleine bloemetjes op het tafelkleed. Schattig. Joyce en ik hebben genoeg aan 1 fles rode wijn en John heeft zijn biertje en dit keer ook zijn FRIETJES!!!!! Vanavond voor mij vissoep, salade, en warm eten veel groenten een stukje gegrilde kip, stoofschotel, iets wat ik niet ken en nog een stukje gegrilde vis. En een toetje!!! Verse vijgen en nog wat ander fruit.
We nemen onze koffie en thee mee naar J&J en nemen er een bel 43 bij. Daarna gaat John met zijn harem nog door de Medina flaneren, met jaloerse blikken van de mannen aldaar op zich gericht. Een enkel winkeltje gaan we met de verkoper naar binnen, maar het is en blijft Hollander. Kijke, kijke niet kope!! Behalve de goedkope sigaretten, maar dat is ook een deal die J&J niet af kunnen slaan.
Dan komen we per ongeluk bij de disco uit, waar we wilden zijn voor de latino dans show vanavond. Het woord disco is een beetje overdreven, maar goed. De kinderdisco is nog niet afgelopen, dat kun je zien aan de volwassenen en de kids die rondom het danspodium zitten. De muziek is op dit moment wel goed en Joyce en ik dansen bij onze bank eventjes. Dan kan de show beginnen. 4 heren en 1 dame van het animatie team betreden het podium en voeren een aantal dansen uit. Daarna kan de rest van de clièntele ook de dansvloer op. Joyce en ik mengen ons onder de Russen en dansen gezellig mee. Dan zie ik John naar de bar lopen om de arme barman te redden uit de handen van een ladderzatte Russin. Die meer drank wil, maar het niet krijgt. Het flesje water wat ze van John krijgt hoeft ze ook niet. Maar ze laat zich door deze charmante Nederlander wel weer naar haar plaats begeleiden. Wat later valt ze achter het podium af. Maar ze is ongedeerd en danst in haar eigen wereldje verder.
De muziek is veranderd in onvervalste Russische boenke boenke muziek, het teken voor ons om op te stappen. En terug in het hotel gaan de musketiers ieder hun eigen weg. Deze musketier moet nog schrijven, wat uiteindelijk best wel weer lang duurt. Dus om 7 uur morgenochtend in het zwembad gaat ze waarschijnlijk niet halen. Maar hé, het is vakantie dan moet er niets maar mag alles.
Slaap lekker
Groetjes Gerrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 859
Totaal aantal bezoekers 139430

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: